Bedden & boxsprings
NAAR BOVEN

Je geniet het best van je nachtrust in een comfortabel bed

Goed slapen is essentieel voor een goede gezondheid

Het bed is één van de belangrijkste meubels dat je in je huis hebt staan. In een goed bed kan je goed slapen en goed slapen heeft een positief effect op je psychische en fysieke gezondheid. Wanneer je goed slaapt, heb je een hogere weerstand en een beter immuunsysteem. Dit beschermt je beter tegen vermoeidheid en allerlei ziektes en infecties. Op lange termijn zorgt het ervoor dat de kans op bijvoorbeeld hartziekten en diabetes verkleint. Door goed te slapen verbetert ook je psychische gezondheid. Je bent meer geconcentreerd, hebt een beter geheugen en je bent in instaat om sneller besluiten te nemen. De kans op depressie wordt op lange termijn ook kleiner.

Slaaptips

Bij OTTO vinden we het belangrijk dat je een bed hebt waar je een lange tijd plezier van zult hebben. Naast een goed bed zijn er ook nog vele andere factoren die kunnen bepalen of je voldoende slaap krijgt. We sommen graag een aantal tips op zodat je nooit meer slaaptekort hoeft te hebben.

    • Eten. Zorg dat je niet eet vlak voordat je gaat slapen. Het verschil per persoon, maar over het algemeen kun je beter 30 minuten voor het slapen niet meer eten.
    • Donker. Zorg dat je kamer zo donker mogelijk is, want dat geeft je lichaam de kans om melatonine aan te maken, een stof die het lichaam aanmaakt om in slaap te kunnen vallen. Verduisterende (rol)gordijnen kunnen we je dan ook sterk adviseren.
    • Ventilatie. Doe je raam (iets) open en zet je verwarming uit. De beste slaapkamertemperatuur is tussen de 15 en 18 graden. Frisse lucht zorgt dat het kooldioxide niveau beperkt blijft.
    • Sporten. Van lichaamsbeweging word je moe en hierdoor zul je sneller in slaap vallen. Wanneer slaap je nou lekkerder dan na een fanatieke workout?
    • Computeren. Vermijd het gebruik van een pc voor het slapen gaan. Het felle licht vermindert de aanmaak van melatonine. Tevens werk je vaak geconcentreerd waardoor je hersenen te actief zijn. Het dimmen van lichten wordt daarom ook geadviseerd.
    • Alcohol. Na het drinken van alcohol val je meestal sneller in slaap. Echter, het nadeel van alcohol is dat het belemmert om in een diepe slaap te komen. Een diepe slaap is juist belangrijk om volledig te kunnen functioneren.

Welke bedden heeft OTTO?

Bij OTTO kun je terecht voor vele soorten bedden. Hierbij kun je denken aan de standaard bedden met een ledikant, lattenbodem ;en matras, maar ook aan luxueuze boxsprings, slaapbanken, twijfelaar bedden, futonbedden ;en kinderbedden. Voor extra opbergruimte heeft OTTO ook bedombouwen, bedden met bergruimte, onderbedlades en nachtkastjes. Op deze manier kan je een ‘loze’ ruimte toch goed benutten! Ontdek in onze webshop welk bed het beste bij je past en welke mogelijkheden er nog meer zijn.