NAAR BOVEN

Een goede nachtrust met comfortabele nachthemden

Nachtjaponnen om fijn in te slapen

Een nachthemd, ook wel een nachtjapon genoemd, is een lang hemd dat meestal gedragen wordt voor en/of tijdens het slapen. De lengte is variërend van de enkel tot de knie. Het nachtgoed kan het als een pyjama worden beschouwd, maar dan zonder een slaapbroek. Nachthemden waren lange tijd alleen verkrijgbaar in lange modellen tot aan de enkels. In de moderne tijden geven vrouwen zich meer bloot en zijn er veel trendy nachthemden verschenen in verschillende kleuren met patronen en prints en met een lengte tot boven de knie. Nachthemden zijn wat wijder, waardoor ze luchtig en comfortabel dragen. Bovendien zijn de meeste nachtjaponnen gemaakt van zachte katoenen en zijde stoffen. In de webshop van OTTO vind je verschillende soorten hemden, van basic modellen tot elegante modellen met kant en glanzend satijn.

Slaaptips

Een goede nachtrust is essentieel voor je gezondheid. Zorg daarom dat je voldoende rust neemt en genoeg uren slaapt. De stof Melatonine zorgt ervoor dat wij slaperig worden. Deze stof wordt aangemaakt zodra het donker begint te worden. Het gehalte Melatonine is het hoogst vroeg in de ochtend en neemt daarna in hoeveelheid af. Als je problemen hebt met slapen, zullen we je enkele tips meegeven:

  • Verander de inrichting van je slaapkamer. Soms kan het al helpen als je bed op een andere plek staat.
  • Probeer tussendoor (overdag) niet te slapen, dan kom je ’s avonds moeilijk in slaap.
  • Drink een kopje kalmerende thee of warme melk voor het slapen gaan.
  • Probeer zoveel mogelijk op vaste tijdstippen te gaan slapen en op te staan voor een goed ritme.
  • Neem de tijd om voldoende te slapen. Wanneer je vroeg op moet, doe je er verstandig aan om op tijd naar bed te gaan.
  • Lees een boek of tijdschrift voor het slapen gaan om te ontspannen.
  • Zet je raam een stukje open voor frisse lucht.
  • Zorg dat je matras en kussen van goede kwaliteit zijn. Vooral de comfort van je matras is belangrijk. De levensduur van een matras is maximaal tien jaar, dus schaf na die jaren een nieuw matras aan.
  • Tel je ademhaling om een rustgevend gevoel te creëren.
  • Probeer zo min mogelijk te piekeren. Als je veel ligt te piekeren, ga dan even een rondje lopen, een boek lezen of tv kijken voor wat afleiding om je hoofd leeg te maken.
  • Veel alcohol en roken kunnen de slaap bemoeilijken. Alhoewel alcohol je een rustgevend gevoel geeft, verstoord het toch je slaapritme. Vermijd dus genoemde stimulerende middelen zoveel mogelijk voor het slapen gaan.