General / Lifestyle / 23 juli 2015

How to: bikini ready in 2 weken

Met de zomervakantie voor de deur mag de zwemkleding weer uit de kast worden gehaald! Je wilt er natuurlijk goed uit zien als je in je bikini over de stranden op Ibiza, Zakynthos of vertrouwde Nederland flaneert. Alleen ben je de laatste tijd net iets te veel los gegaan met snoepen en heb je de sportschool een beetje verwaarloosd. Je benen voelen niet strak genoeg en je buik wat opgeblazen. Maar wat doe je dan als je over twee weken al op vakantie gaat?! Geen paniek, ik heb hieronder een aantal tips en trucs gezet om in twee weken je lichaam bikini ready te krijgen.

Drink geen alcohol en frisdrank

Het wordt even streng zijn voor jezelf, maar laat de komende twee weken de alcohol en frisdrank even staan. Alcohol is echt een stiekeme dikmaker. De meeste alcoholische dranken bevatten veel calorieën en grote hoeveelheden suiker. Ook frisdrank bevat vaak veel suikers, dus kan het beste vermeden worden. Daarnaast zorgt de koolzuur in frisdrank ervoor dat er bubbels in je buik komen die voor een opgezette buik kunnen zorgen. Drink op het terras liever een glas water of kop groene thee (voordeel: groene thee zou helpen bij vet verbranden!).

Bikini Bruno Banani

Eet zes maaltijden per dag

Het klinkt misschien een beetje tegenstrijdig om zo vaak te moeten eten. Maar het eten van meerdere maaltijden zorgt er voor dat je niet in één keer heel veel eet en je maaltijden meer uitsmeert over de dag. Zorg voor een voedzaam ontbijt, lunch en avondeten (kleinere porties) en drie tussendoortjes. Als tussendoortjes eet ik bijvoorbeeld twee stuks fruit en een handje walnoten. Probeer rustig te eten en kauw je eten goed, dit zorgt ervoor dat je sneller verzadigd bent.

Vermijd te veel koolhydraten

Vermijd komende twee weken de witte koolhydraten, zoals witte rijst en pasta, en kies in plaats daarvan voor volkoren producten. Verder is het belangrijk dat je voldoende vezelrijk voedsel eet, dit zorgt voor een gezonde darmflora. Vezelrijke producten zijn bijvoorbeeld volkoren brood, quinoa, noten en groenten. Het eten van vezelrijk voedsel kan er bovendien voor zorgen dat een opgeblazen gevoel verminderd.

detox drinks

beeld: www.instagram.com/blogilates/

Drink 2 liter water per dag

Een goedkope manier om jouw lichaam bikini ready te krijgen is het drinken van minstens twee liter water per dag. Het drinken van voldoende water stimuleert het lichaam om afval(vloei)stoffen af te drijven. Je kunt ook variëren door bijvoorbeeld wat schijfjes citroen of verse munt in je water te doen, dit zorgt voor een lekkere smaak. Je hebt tegenwoordig ook toffe waterbekers waar je een stuk groente of fruit naar keuze in kan stoppen, hartstikke handig om mee te nemen!

Verminder je zoutinname

Door veel zout te eten houdt je lichaam meer vocht vast en geeft daardoor een opgeblazen gevoel. Je kunt gemakkelijk je lichaam al meer bikini proof krijgen door zoutloos te gaan eten. Laat zoute producten, zoals kant-en-klaar maaltijden dus achterwege. Bovendien kan je door (te) zoute maaltijden behoefte krijgen aan een tegenhanger in de vorm van zoetigheid, waardoor het nog lastiger wordt om het zoete toetje over te slaan.

Sporten

Naast letten op je voeding is genoeg beweging ook erg belangrijk om een strak bikini lichaam te krijgen. Zorg de komende twee weken ervoor dat je drie keer per week krachttraining doet en minimaal twee keer per week cardio oefeningen (zoals hardlopen). Voor de krachttraining heb je gelukkig geen duur sportschool abonnement nodig. Je kunt dit gewoon thuis trainen! Ik heb hieronder een handig filmpje voor je gevonden om je volledige lichaam te trainen en nog een extra filmpje voor de buikspieren. You can do it!

Full body workout:

Ab workout:

shop_these_items

 

Trainingsmat Adidas Sportschoen Nike Fitnessbroek Adidas Stepbank Reebok

Adidas trainingsmat

39,99

Nike loopschoenen

129,99

Niet meer beschikbaar

Reebok stepplaat

119,99

liefsjoly

Delen?

Reacties



Joly
Joly
Joly (23) is momenteel masterstudent Persuasive Communication in Amsterdam en is stagiaire bij OTTO deze zomer. Joly is altijd vrolijk, spontaan en overal voor in. Ze bezoekt menig festival en houdt echt van muziek. Joly schrijft graag over lifestyle.