General / Lifestyle / 25 maart 2015

Fit de zomer in

De winter heeft er wellicht voor gezorgd dat je een beetje uit vorm bent geraakt. We hebben natuurlijk de feestdagen gehad in december en toch heb je in de winter altijd iets meer zin in een goed bord eten, althans net wat meer dan in de zomer in de hitte. Door de koude wind en regen was het nog net iets moeilijker om jezelf naar de sportschool te verplaatsen. Laat staan dat je buiten zou gaan hardlopen!

Nu we in de maand maart zijn aan beland kan je deze excuses niet meer gebruiken en wil je zelf toch ook wel weer aan de slag. De dagen worden steeds langer en de temperatuur stijgt buiten tot een aangename temperatuur. De lente is hét ideale moment om er voor te zorgen dat je je lichaam weer in fitte vorm traint. De winterkilo’s mogen er onderhand wel af en in de zomer zal je toch echt weer een keer in bikini moeten verschijnen.

Ik heb een aantal tips voor je zodat je (zonder drastische maatregelen) een bikini ready figuur kunt krijgen!

fit for summer!

Hoe krijg je een bikini body voor de zomervakantie?

Zout is je grootste vijand!

Zout absorbeert vocht en het schijnt dat sommige mensen zo’n 2 á 3 kilo vocht vast houden door het te veel eten van zout. Je kunt dus direct veel afvallen als je zoutloos gaat eten. Vermijd het eten van zoutte producten zoals kant- en klaar maaltijden!

Drink minder alcohol, meer water!

Helaas is alcohol drinken niet bevorderlijk voor een perfect lichaam. Drink water, water en nog eens water. Vind je water niet zo heel erg smaakvol? Ik doe er altijd een schijfje citroen in zodat het water een frisse citroensmaak krijgt. Het voordeel van het drinken van water is dat het ervoor zorgt dat je stofwisseling 3% sneller wordt, je verbrandt dus meer vet! Hoe meer water je drinkt, hoe beter de afvalstoffen in je lichaam afgevoerd kunnen worden. Daarnaast stilt water de honger en geeft het je meer energie. Water wordt je beste vriend in deze 24 uur. Probeer tussen 3 á 4 liter water per dag te drinken en bewaar dat wijntje voor bij het diner in het weekend.

Vermijd koolhydraten

Helaas worden flink bewerkte producten zoals witte bloem (in pasta, brood, cake, taart, stokbrood etc.) door je lichaam gezien als suiker. Kies als het kan voor volkoren producten. Eet het liefste alleen fruit, groente, noten, vis, vlees, tofu en andere natuurlijke producten. Ik vervang het brood door magere yoghurt met vers fruit of ik maak een smoothie van banaan, spinazie, noten en sinaasappel. Heerlijk licht voor in de ochtend en het geeft je toch een ‘vol’ gevoel.

Beweging

Kom in actie, ga hardlopen, dansen, skeeleren of een keer op je fiets naar je werk! Elke dag 30 minuten bewegen is de norm. In deze 24 uur is het natuurlijk alleen maar mooi meegenomen als je zo lang en intensief mogelijk beweegt. Elke calorie die je hebt verbrandt, zal niet omgezet worden in vet! Daarnaast komt er endorfine vrij wanneer je beweegt. Dit zorgt ervoor dat je je na het sporten heel fijn voelt. Je wordt dus gelukkiger door te bewegen in plaats van het op de bank hangen. Ook een fijne tip zijn de sportgidsen van fitness junkie Kayla Itsines. Je hebt er geen sportschool of sportspullen voor nodig zolang je maar een beetje creatief bent. In combinatie met een goed eetpatroon heb je binnen 12 weken al een mooi resultaat.

Beauty sleep

Het is geen mythe dat je een aantal uur slapen hard nodig hebt. Slaap elke dag ongeveer 7 á 8 uur zodat jouw lichaam tot rust kan komen. Tijdens het slapen vernieuwen huid- en haarcellen zich, het is dus echt een beauty sleep! Daarnaast heb je slapen gewoonweg nodig om goed te functioneren. Zo’n beetje alle organen functioneren minder wanneer je niet goed geslapen hebt. Dus geen excuses meer om niet vroeg naar bed te gaan.

shop_these_items

bikini3 adidas sportbroek zumba les top

Niet meer beschikbaar

Niet meer beschikbaar

Niet meer beschikbaar

Nike sporttop

35,95

 

liefs_janneke

Delen?

Reacties



Lisanne
Lisanne
Lisanne (22) is net afgestudeerd en deze zomer werkzaam bij het social team van OTTO. Ze heeft altijd haar telefoon in haar handen en is dan ook altijd in de weer met social media als Instagram en Facebook. In de avond kun je haar altijd wel meevragen voor een drankje en in het weekend gaat ze graag menig feestje af. Lisanne schrijft graag over fashion en reizen.