5x sport motivatie tips voor in de zomer

Ben je de hele winter druk bezig geweest om jouw body summerproof te maken? Super goed! Nu kan diezelfde sport motivatie echter wel ontbreken wanneer het eenmaal zomer is. Natuurlijk maakt de hitte het lastiger om buiten een rondje te gaan hardlopen, terwijl je net zo goed op het terras kunt zitten met een lekker drankje in je hand. Toch is het zonde om door het warme weer al je goede voornemens overboord te gooien. Een meevaller is dat het helemaal niet zo erg hoeft te zijn om te sporten in de zomer. De kans dat je door een regenbui of onweersbui heen moet is namelijk een stuk kleiner. Hieronder staan een aantal tips waardoor jij in de zomer lekker kunt blijven sporten! En daar hoort natuurlijk ook nieuwe zomerse sportkleding bij, dus dat is weer een goed excuus om lekker te gaan shoppen.

Sporten op het strand

Sport motivatie tip 1: Geniet van de temperaturen ☀️

Het kan zeker heet zijn in het hoogseizoen, maar probeer hier eens het positieve van in te zien. Deze heerlijke zonnestralen zitten namelijk vol met vitamine D. En deze vitamines zorgen er weer voor dat jij meer energie krijgt. Misschien kun je nu wel dat ene extra rondje rennen of dat extra gewicht liften! Mocht je een buitensport doen, vergeet je dan niet in te smeren met zonnebrand. Juist tijdens het sporten kan de zon extra verraderlijk zijn en kun je snel verbranden. Vergeet ook niet een zonnebril mee te nemen. Dit beschermt je ogen tegen de zon en zorgt ervoor dat je wat rustiger kijkt doordat de zonnestralen deels worden geblokkeerd.

Sport motivatie tip 2: Wissel af met soorten sporten 🤸‍♀️

Dat de meeste mensen erg van hun gewoontes houden en hier vaak op terugvallen is geen verrassing meer. Dit terugvallen kan ook het geval zijn als het gaat over sporten. Herken jij jezelf hierin? Helemaal niet erg! Natuurlijk is het fijn om elke keer in een sportschool te komen waar je al de apparaten al kent, maar wat als je nu voor een keer gaat hardlopen of zwemmen? Deze afwisseling kan ervoor zorgen dat je gedurende de hitte periodes meer gemotiveerd blijft. Zorg er wel voor dat je de juiste badkleding of hardloopoutfit aantrekt. Niets is namelijk vervelender dan kleding die niet comfortabel zit. Daarnaast is het van belang dat je je ritme aanpast aan de hitte. Kies in de zomer eerder voor een wat langere, maar minder intensieve workout met meer rustpauzes.

Sport motivatie tip 3: Neem een (koude) douche 🚿

Douchen na het sporten doet toch bijna iedereen al? Dat klopt! Maar om het sporten in de zon wat prettiger te laten verlopen is het juist van belang dat je van te voren ook een douche neemt. Doe vervolgens je natte haren in een knot of staart. Zo zullen er tijdens het sporten koude druppeltjes water op je lichaam vallen. Dit is heerlijk verkoelend, waardoor jij minder snel oververhit zal raken en het sporten misschien zelfs langer vol kunt houden.

Sport motivatie tip 4: Kies de juiste sportkleding 💪🏻

Ga voor luchtige sportkleding, aangezien dit je lichaam beter de kans geeft om af te koelen. Ook al houd je misschien niet zo van zweten, het zorgt er wel voor dat je lichaam op de juiste temperatuur blijft. En zie het maar als een soort van bewijs dat je goed bezig bent geweest. Ga voor ademende stoffen als je de kans op zweetvlekken wilt voorkomen. Daarnaast is het zeker een aanrader om je kleding goed uit te wassen na je workout. Hoe je dat het beste kunt doen lees je in deze blog. Bovendien is het leuk om verschillende sportbroeken, shirts en tops te combineren zodat je meerdere sportieve looks hebt. Zo verschijn jij elke keer net wat anders in de sportschool.

Sport motivatie tip 5: Blijf gehydrateerd 💧

Genoeg water drinken is altijd belangrijk en helemaal in de zomer. Je verliest namelijk veel vocht doordat de hitte je sneller en meer laat zweten. Om uitdroging te voorkomen is het daarom van belang om je watergehalte goed op peil te houden. Leg je flesje water 2 uur voordat je gaat sporten alvast in de vriezer. Zo zorg jij ervoor dat het water niet in no time lauw wordt. Door warm water in je flesje te stoppen zorg je ervoor dat het water eerder bevriest. Een vriezer gebruikt namelijk de warmte afkomstig van een product om deze te bevriezen. Wil je graag een smaakje aan je water toevoegen? Vul dan bijvoorbeeld je flesje voor een deel met vers fruit en kruiden zoals citroen of munt. Heerlijk verkoelend en ook nog eens gezond!

Sport motivatie voor de zomer

Heb jij sportplannen voor in de zomer?

Liefs Merle

Deel deze blog met je vrienden:

Tags:  OTTO sport motivatie zomer 2019

Merle Toemen




You might also like