Fit / General / Lifestyle / 28 maart 2017

Zo blijf je gemotiveerd om te sporten!

De eerste stap naar een killerbody zoals Karlie Kloss, momenteel het gezicht van de adidas Performance sportlijn, is natuurlijk beginnen met sporten. Maar zodra je eenmaal bent begonnen is niks zo zwaar als het volhouden van een sportieve levensstijl. ’s Ochtends ligt je bed zo lekker en ’s avonds is het zo fijn op de bank, hoe breng je nu de motivatie op om toch te gaan sporten?

Karlie Kloss is in dit opzicht een serieuze inspiratiebron; zij streeft altijd naar meer. De favoriete slogan van dit supermodel en sportvrouw is dan ook #neverdone, blijf altijd streven naar het uiterste. Karlie is altijd bezig om de allerbeste versie van zichzelf te zijn en haar doel is dan ook om nooit te stoppen zichzelf uit te dagen. Ze blijft gemotiveerd en blijft sporten zelfs met haar veeleisende reisschema.

Maar dit motivatieniveau is niet alleen bereikbaar voor Karlie, door het volgen van onze tips ben jij binnen no-time net zo gemotiveerd en blijf je ook gemotiveerd.

Karlie Kloss adidas motivatie sporten

Volg onderstaande zes sport tips om net zo gemotiveerd te blijven als Karlie Kloss:

Tip 1: Opstaan en gaan.

Start de dag met een work-out. Wanneer je de dag begint met een goede stretch sessie tijdens een lesje yoga of pilates ben je helemaal klaar voor een productieve dag.

Tip 2: Afspraken maken (en nakomen).

Maak afspraken met jezelf. Regelmaat in de dagen en tijden waarop je gaat sporten zal helpen je motivatie hoog te houden. Helemaal voor beginnende sporters is dit een belangrijke tip. Maak meteen een sportschema! Wanneer je regelmaat hebt in je exercises is het namelijk een stuk makkelijker om gemotiveerd te blijven. Wanneer je altijd op dezelfde tijd sport zal je lichaam zich hiernaar gaan aanpassen en zal het automatisch makkelijker worden om je motivatie te vinden.

Tip 3: Variatie en afwisseling.

Wissel verschillende soorten sport af met elkaar. Wanneer je verschillende sporten met elkaar afwisselt train je iedere keer verschillende spieren waardoor je lichaam de sterkste versie van zichzelf wordt. Afwisseling houden in je work-out is een echte uitdaging voor je lichaam en helpt jou gemotiveerd te blijven. Dit is misschien wel Karlie’s belangrijkste tip, deze fitchick doet namelijk aan interval- en circuittrainingen, hardlopen, cardio danstraining, fitnessen, HITT, ab-workouts, pilates en yoga. Een veel gevarieerder sport-schema is bijna onmogelijk! Variatie creëer je door verschillende sporten te beoefenen maar ook door steeds nieuwe onderdelen toe te voegen aan je bestaande work-out routine.

Tip 4: Doelen stellen. 

Wanneer je probeert om gemotiveerd te blijven is het belangrijk om een (bereikbaar) doel te stellen. Het bereiken van tussentijdse doelen geeft je een goed gevoel en daardoor blijf je gemotiveerd. Belangrijk is dat je doel bereikbaar is, je hoeft niet meteen een marathon te willen rennen, begin rustig en bouw het langzaam op. Veel vrouwen hebben als einddoel met sporten afvallen (bijvoorbeeld door zoveel mogelijk calorieën te verbranden), stel ook in dit geval bereikbare tussendoelen en niet alleen één groot einddoel. Elk doel dat je bereikt is een nieuwe overwinning en een extra boost voor je motivatie. Erken zowel kleine als grote overwinningen, iedere overwinning draagt bij aan het bereiken van jouw uiteindelijke doel.

Tip 5: Groepen en buddies.

Zorg dat je een sportbuddy hebt of schrijf je in voor een groepsles bij de sportschool. Dit zorgt voor een verplichting waardoor de kans groter is dat je gaat sporten. Daarnaast draag je bij aan elkaars motivatie en heb je de mogelijkheid elkaar te helpen met interessante tips & tricks. Je ziet hoe anderen dezelfde doelen stellen en hetzelfde proberen te bereiken als jij, wat is er nu motiverender dan dat?

Tip 6: Steel de show.

Voel je goed in de sportkleren die je draagt. Want zeg nu zelf: wat is er meer motiverend dan het dragen van een mooie outfit? En wanneer je op de bank blijft hangen is er niemand die jouw fantastische outfit complimenteert.

Natuurlijk is een goed begin het halve werk. Daarom helpen wij je alvast met het vinden van de perfecte work-out outfit. In ons assortiment hebben wij mooie items van adidas Performance die jouw motivatie een serieuze boost zullen geven.

adidas

1. adidas Performance functionele tights 34,99 – 2. adidas Performance sport-BH 29,95 – 3. adidas Performance trainingsjack 49.95 – 4. adidas Performance legging 59.99 – 5. adidas Performance sport-BH 39.99 – 6. adidas Performance functioneel shirt 44,95

Volg deze tips en blijf net zo gemotiveerd als Karlie Kloss om naar de perfecte (sport) versie van jezelf te streven.

Liefs Esmée

Delen?

Reacties


Esmée Vesseur
Esmée Vesseur
Esmée (22) is master studente Economische Psychologie en stagiaire bij OTTO's team Social. Ze is dol op mode en lekker eten. In het weekend gaat ze het liefst op zoek naar de leukste outfits en hotspots in de stad. Daarnaast maakt ze graag verre reizen, maar ze kan ook hele dagen in bed doorbrengen met een goed boek of een nieuwe serie.