Een veelzijdig aanbod aan trendy Guess schoenen

Guess schoenen bij OTTO

Ben je op zoek naar een paar mooie Guess schoenen? Neem dan eens een kijkje op otto.nl. In onze webshop vind je vele soorten schoenen van Guess, waaronder korte laarzen, lange laarzen, sneakers en pumps. Doordat er jaarlijks meerdere collecties worden uitgebracht, biedt Guess altijd schoenen in de nieuwste trends. Vele bekende designers zorgen er elk jaar weer voor dat ze een onderscheidend, hip en trendy aanbod aan schoenen hebben. Het aanbod is zowel stijlvol, sportief als casual. Dit maakt de schoenen van Guess altijd interessant en goed te combineren met vele outfits. Bekijk in onze webshop welke schoenen van Guess we in ons assortiment hebben.

Wil je meer weten over de achtergrond van Guess? Hieronder wordt in het kort iets over de oprichting van het bekende merk beschreven.

Het ontstaan van Guess

Voor de officiële oprichting van Guess was het bedrijf actief in Frankrijk. De Franse broers Paul en Maurice Marciano hadden in de jaren ’70 namelijk een aantal winkeltjes waarin ze blauwe spijkerbroeken verkochten. Het bijzondere aan deze broeken was dat ze een rits hadden bij de enkels en dat ze met behulp van een speciale techniek werden voorzien van een zachte laag. Door de jeans herkenbaar te maken werd op de achterzakken het logo van het merk gestikt.

Het bedrijf was binnen enkele jaren succesvol en in 1981 besloten ze geheel te verhuizen naar Amerika. Ze kozen voor de moderne stad Los Angelos en openden een modewinkel in het exclusieve Beverly Hills. De officiële opening van Guess was een feit.

Belangrijke mijlpalen voor Guess

Guess heeft haar succes aan vele zaken te danken en een aantal belangrijke mijlpalen sommen we vervolgens op. Ten eerste sloten de broers Marciano een goede deal met de populaire winkel Bloomingsdale’s in New York. Deze hield namelijk in dat een klein aantal spijkerbroeken in de collectie van de winkel werden opgenomen. Hoewel de blauwe spijkerbroeken vrij duur waren, waren ze binnen korte tijd uitverkocht. Ze onderscheidende spijkerbroek was erg in trek, zelfs als er meer geld voor betaald moest worden dan een ‘normale’ Amerikaanse spijkerbroek.

Ten tweede lanceerde Guess kort na de oprichting een gewaagde campagne. Fotoshoots om Amerikaanse kleding te promoten waren vaak vrij behouden en werden meestal binnen gedaan. Guess bracht hier verandering in door de modellen op een gewaagde seksuele wijze te fotograferen in de buitenlucht. Hoewel vele Amerikanen hiervan niet gecharmeerd waren, leidde deze campagne tot een explosieve groei van het merk.