Klachten, service en informatie

Wij doen er alles aan om een zo goed mogelijke service te bieden. Toch kan het voorkomen dat er iets is misgegaan. Als je een klacht hebt of informatie zoekt omtrent garantie, reparatie, ruilen & retourneren, dan kun je op deze pagina terecht.


Contact: klacht, opmerking of vraag?

Bij OTTO hechten we veel waarde aan het leveren van een goede service en het tevreden houden van onze klanten. Heb je een klacht, opmerking, tip of een vraag? Je kunt op meerdere manieren contact met ons opnemen.


Informatie: Je vindt veel informatie en antwoorden op onze servicepagina.
Telefoon: voor telefonisch contact kun je ons van maandag t/m vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur bereiken op 088-4651555.
E-mail: je vragen, opmerkingen of tips kun je sturen naar ons e-mailadres klantenservice@ottobv.nl.
Klachtenformulier: voor een klacht of probleem willen wij je verwijzen naar ons online klachtenformulier. Binnen twee werkdagen kun je van ons een reactie verwachten.
Facebook: voor een snel antwoord op je vragen kun je op maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 en 19.00 uur terecht op onze Facebookpagina.

Garantie: defect binnen en buiten de garantieperiode

Heb je een artikel bij OTTO besteld dat binnen een korte tijd defect is gegaan of mankementen vertoont? Op alle artikelen die OTTO biedt, heb je minstens één jaar garantie. Binnen het garantiejaar zorgen wij ervoor dat reparaties of problemen kosteloos worden opgelost. Een artikel kan bijvoorbeeld defect of beschadigd zijn of er kan sprake zijn van een ontbrekend onderdeel. Indien vervanging of reparatie niet mogelijk is, krijg je de aankoopprijs door OTTO vergoed. Alle bijkomende kosten, zoals verzendkosten of voorrijdkosten, komen hierbij ook voor rekening van OTTO.


Bij de garantie dien je rekening te houden met de volgende voorwaarden. Indien er sprake is van minimaal één van de volgende situaties, kun je geen aanspraak maken op de garantie:

• Nalatig onderhoud of onoordeelkundig gebruik;
• Beschadiging doordat de gebruiksaanwijzing niet of niet juist in acht is genomen;
• Nalatigheid of opzettelijke beschadiging;
• Normale slijtage.


Reparatie: vergoeding bij defect of probleem

Zoals hierboven benoemd worden reparaties of problemen die tijdens de garantieperiode vallen kosteloos vergoed door OTTO. Wil je graag een probleem of reparatie melden? Meld dit dan bij één van onze servicemedewerkers. Onderaan deze pagina vind je de mogelijkheden waarmee je de klacht kunt melden. Vervolgens wordt er binnen twee dagen contact met je opgenomen. Indien het artikel gerepareerd moet worden, dan wordt deze meegenomen door de reparateur of de reparatie wordt ter plaatse uitgevoerd.


Ook als de garantieperiode is verstreken of als er is sprake van een ongegronde klacht, kan OTTO voor de reparatie zorgen. De reparatiekosten worden in dit geval wel bij jou in rekening gebracht.


Ruilen & retourneren

Het kan voorkomen dat je het artikel liever in een andere kleur of maat wilt. Dit is bij OTTO geen enkel probleem. Wanneer het artikel bij je thuis is bezorgd, dan kan je 14 dagen nadenken over je keuze. Uiteindelijk niet tevreden? Log dan in via Mijn OTTO en meld je retouropdracht aan of bel naar 088-4651555. Je kunt veel artikelen via een PostNL Punt retourneren


Reviews

Heb je een aankoop gedaan bij OTTO en wil je graag je ervaringen met OTTO delen? Schrijf dan een OTTO review. " />