Standaard service bij grote artikelen

Vanwege corona zijn er extra voorzorgsmaatregelen waar je rekening mee moet houden.

Voorzorgsmaatregelen corona

  • Onze bezorgers zijn uitgerust met diverse hygiëne- en beschermingsmiddelen om ieders gezondheid te waarborgen.
  • Zorg voor een goede bereikbaarheid van de werkplek en verwijder alle obstakels. Onze bezorgers verplaatsen geen voorwerpen.
  • Zorg voor een nette (gedesinfecteerde) werkplek.
  • De 1,5 meter afstand wordt strikt nageleefd. Wij vragen om tijdens de werkzaamheden indien mogelijk in een andere ruimte van het huis te verblijven. Dit geldt eveneens voor kinderen en/of huisdieren.
  • Als er een extra service wordt uitgevoerd zal onze monteur de werkplek afbakenen. We vragen om de afstand te bewaren.
  • Als je in thuisisolatie bent en/of last hebt van koorts, hoesten of kortademigheid kan de bezorger niet langskomen. We vragen dan om bijtijds de bezorgafspraak te verplaatsen met behulp van de bezorgkalender die die je een dag voor de bezorgdatum via mail ontvangt.

Wanneer je bij OTTO grote artikelen bestelt, pakken wij deze uit en zetten deze op een bereikbare plek bij je in huis. Voorbeelden zijn koel- of vriesapparatuur, wasmachines, afwasmachines, drogers, fornuizen en bankstellen. Dit geldt ook voor TV's vanaf 58 inch en vanaf dit formaat worden ook de zenders geïnstalleerd en de voet gemonteerd.

Onze bezorgers willen je zo goed en snel mogelijk van dienst zijn. Bekijk daarom onderstaande voorwaarden zodat je weet welke voorbereidingen je moet treffen.

  • Zorg dat er zich geen obstakels bevinden in de looproute van de bezorgers.
  • Het artikel wordt op een plek geleverd waar het artikel zonder risico op beschadigingen van je eigendommen geplaatst kan worden.
  • Alle artikelen worden uitgepakt, behalve boxsprings en zelfbouwartikelen (artikelen die uit meerdere pakketten bestaan zoals bijvoorbeeld kasten en bedden).
  • We bezorgen t/m de 4e etage wanneer we het artikel via de trap kunnen vervoeren. We bezorgen uiteraard wel op hogere etages maar alleen als het artikel via de lift kan worden verplaatst.
  • Artikelen worden aan huis bezorgd en voor je uitgepakt.
  • Plaatsing op de door jou aangegeven plaats.*
  • Installatie gaat volgens standaardprocedures. Werkzaamheden waarvoor een erkend installateur vereist is, zoals het aansluiten van een gasleiding worden niet door ons uitgevoerd.
  • Onze bezorgers bouwen (keuken)apparatuur alleen in wanneer je hebt gekozen voor de extra service Inbouwen keukenapparatuur.
  • Bij retournering van de hele bestelling vervallen de bezorgkosten en betaal je alleen de rechtstreekse kosten van het terugzenden. Deze kosten zijn net zo hoog als de bezorgkosten, zodat je altijd maar eenmalig kosten betaalt.

*Amerikaanse koelkasten worden door hun omvang niet de trap of een hoge opstap opgetild. Als er geen lift aanwezig is waar de Amerikaanse koelkast inpast, bezorgen we het artikel alleen op de begane grond.


 Terug naar Klantenservice