Beddengoed

Vrolijk je slaapkamer op met leuk beddengoed

Het inrichten van je slaapkamer

Een slaapkamer inrichten is niet voor iedereen even eenvoudig. Het aanschaffen van een bed, matras en lattenbodem is vaak al lastig vanwege de vele mogelijkheden. Hiernaast heb je ook nog een kledingkast, nachtkastjes en bijvoorbeeld een commode nodig. Om je slaapkamer helemaal compleet te maken, kunnen leuke accessoires natuurlijk niet ontbreken. Ook kun je met beddengoed een sfeervolle ruimte creëren. Door deze te combineren met andere kleuren in je slaapkamer krijg je een mooi geheel. Dit zorgt voor rust, wat je slaapcomfort positief kan beïnvloeden.

Beddengoed bij OTTO

Ben je op zoek naar leuk beddengoed om je slaapkamer op te vrolijken? OTTO geeft je een ruime keuze aan dekbedovertreksets, dekbedden, hoeslakens en hoofdkussens. De dekbedovertreksets worden geleverd met dekbed en kussensloop en zijn verkrijgbaar in vele kleuren en leuke printjes. Voor een bijpassend hoeslaken kun je bij OTTO ook terecht. Om je slaapcomfort te vergroten heeft OTTO ook hoofdsteunkussens. Met een lekker zacht kussen kom je heerlijk tot rust.

Slaaptips

Beddengoed zijn slechts een onderdeel van je slaapkamer en met alleen beddengoed en een goed matras en lattenbodem ben je nog niet verzekerd van een goede nachtrust. Graag geven we je een aantal tips om een betere nachtrust te kunnen krijgen.

  • Donker. Maak je kamer zo donker mogelijk als je gaat slapen. Wanneer je licht in je kamer hebt, zal je lichaam minder melatonine aanmaken, een belangrijke stof om in slaap te kunnen komen. Verduisterende gordijnen bieden hiervoor de uitkomst.
  • Eten. Voordat je gaat slapen kan je beter niet eten, ongeveer 30 minuten voor tijd. Hierdoor heeft je lichaam geen energie nodig om je voedsel te verteren. Na een zware maaltijd kun je over het algemeen beter nog langer wachten met slapen.
  • Ventilatie. Ramen open en verwarming uit. Zorg voor frisse lucht in je slaapkamer en een temperatuur tussen de 15 en 18 graden. Wanneer het te koud is om je raam open te doen, overweeg dan om een elektrisch deken aan te schaffen. Dan hoef je ook niet de droge lucht van de verwarming in te ademen en dan blijf je toch lekker warm ’s nachts.
  • Computeren. Door te computeren ben je vaak geconcentreerd aan het werk en wordt je blootgesteld aan veel licht. Ongeconcentreerd werken en veel licht zorgen ervoor dat je minder snel in slaap kunt komen.
  • Alcohol. Alcohol zorgt ervoor dat je snel in slaap valt, maar een diepe slaap komt er meestal niet vaak. Een diepe slaap is essentieel om voor een goede nachtrust.