Wekkers
NAAR BOVEN

Verslaap je nooit meer met behulp van een goede wekker

Goedemorgen!

Vroeg wakker worden en opstaan is niet ieders favoriete bezigheid. Verslapen kan helemaal vervelend zijn wanneer je een belangrijke afspraak hebt. Dit kun je op allerlei manieren voorkomen, zoals een wekker. OTTO heeft een groot aanbod aan wekkers in haar webshop. Wekkers zijn voornamelijk bedoeld voor de praktische functie, maar het is helemaal mooi meegenomen als deze er leuk uitziet en met je interieur matcht. Benieuwd welke wekkers we allemaal hebben? Ontdek in onze webshop welke wekker je elke morgen uit je bed kan helpen.

Tips om makkelijker wakker te worden

Vrijwel iedereen heeft er vast wel vaker problemen mee om ’s ochtends het bed uit te komen. Je wekker gaat af en je moet jezelf weer je bed uit slepen. Graag geven we je enkele tips om ’s ochtends makkelijker uit je bed te kunnen komen en makkelijker wakker te worden. Hiermee begin je altijd goed aan de dag, zonder ochtendhumeur!

  1. Wekker. Zet je wekker aan de andere kant van je kamer, zodat je je bed uit moet om je wekker uit te zetten. De eerste stap uit je bed zetten is vaak de moeilijkste, dus deze kun je op deze manier snel overwinnen.
  2. Wake up light. Er zijn verschillende lampen te koop die de zonsopgang kunnen nabootsen. Vooral in de winter wordt dit als zeer aangenaam beschouwd, want dan is het vaak nog donker als je wakker wordt. De wake up light maakt je wakker met aangename natuurlijke geluiden, zoals vogels of de zee, en op het moment dat de wekker gaat, brandt de lamp het felst. Hierdoor wordt je lichaam gelijkmatig wakker en dit heeft een positief effect op je energie. In onze webshop kun je verschillende wake up lights vinden.
  3. Douche. Veel mensen nemen een heerlijk warme douche wanneer ze net opgestaan zijn. Een warme douche is erg lekker, maar hier kan je erg loom van worden. Daarom is het verstandig om de douche gelijkmatig kouder te zetten. Hierdoor word je meer wakker, omdat het koude water je bloedomloop stimuleert. Er gaat meer zuurstof naar je organen en spieren en dit geeft je meer energie.
  4. Ontbijten. Ontbijten is een belangrijke factor om met energie de dag te beginnen. Veel Nederlanders eten brood bij het ontbijt, maar je doet er af en toe ook goed aan om op te staan met fruit of een eitje. Van koolhydraten kun je namelijk een energiedip krijgen.