Service

Bestellen

Ondanks de corona-maatregelen kun je nog steeds uitstekend shoppen bij OTTO. Wij werken hard om jouw artikelen zo snel mogelijk te bezorgen en nemen alle maatregelen om verspreiding van het coronavirus tegen te gaan. Uiteraard volgen we de adviezen van de Nederlandse overheid en het RIVM zorgvuldig op.


Bezorging

Bezorgers bezorgen de pakketten gewoon bij je thuis of bij een PostNL Punt en nemen extra hygiëne-maatregelen:

  • Houd rekening met onze bezorger en houd wat afstand en vermijd fysiek contact.

  • Bij pakketten waarbij een handtekening en ID-controle is vereist, tekent de bezorger (na toestemming aan jou te hebben gevraagd) voor ontvangst zodat er geen contact plaatsvindt tussen jou en de PostNL-bezorger. De laatste 3 cijfers van je BSN-nummer worden als handtekening genoteerd.

  • Grote artikelen worden thuis geleverd maar de bezorger zal een foto maken als bewijs van aflevering i.p.v. dat er om een handtekening wordt gevraagd.

  • Grote artikelen worden geplaatst op een plek naar keuze en uitgepakt. Door de coronamaatregelen zijn er een aantal belangrijke voorzorgsmaatregelen. Op onze servicepagina lees je meer over de voorzorgsmaatregelen die worden getroffen tijdens de bezorging van grote artikelen.

  • Onze extra services worden (met uitzondering van Verlengen aan-/afvoerslang) gewoon geleverd. Vanwege corona zijn er extra voorzorgsmaatregelen waar je rekening mee moet houden.

Volg de volgende vier stappen om snel en gemakkelijk je favoriete artikel(en) te bestellen.

 

Shoppen

Ga naar een artikel, selecteer de kleur en maat en klik op IN WINKELMANDJE. Je kunt verder shoppen of naar je winkelwagen gaan om je bestelling af te ronden.

 

Winkelmandje

Klaar met shoppen? Ga naar je winkelmandje om je bestelling te controleren en eventueel te wijzigen (kleur, maat en aantal). Klik op NAAR DE KASSA om verder te gaan.

Alle getoonde prijzen zijn inclusief btw.

 

Aanmelden

Als je nog niet bent ingelogd, vragen we je jouw e-mailadres en wachtwoord in te vullen. Bestel je voor het eerst? Vul dan je e-mailadres in en maak een OTTO-account aan via de button GA VERDER.

 

Bestelling afronden

Heb je een kortingscode of waardebon? Vul de code dan in bij deze laatste stap.

Vervolgens kies je het afleveradres. Je kunt bestellingen thuis of bij een PostNL Punt bij jou in de buurt laten bezorgen. Kies tot slot een betaalmethode en voltooi je bestelling via de button KOPEN.

 

Zodra je bestelling is afgerond, mailen we je direct een bestelbevestiging. We wensen je veel shopplezier bij OTTO.





Dynamische prijzen

We zijn elke dag bezig om onze klanten de best mogelijke prijs te bieden. Bij een grote voorraad van een bepaald artikel hebben we de mogelijkheid om artikelen scherper te prijzen. Door deze dynamische prijzen kan de prijs van een artikel per dag veranderen en goedkoper zijn als het in een andere kleur, type of maat wordt besteld. Kies je favoriete kleur, type en maat en de uiteindelijke prijs van het artikel is direct zichtbaar.

Alle prijzen zijn inclusief BTW en overige heffingen.

Zodra je bestelling ons magazijn in Duitsland verlaat, kun je het pakket volgen via je OTTO-account. Kies in je klantenrekening een levering die je wil bekijken en klik vervolgens op Volg je bestelling.

Artikelen die ons magazijn nog niet hebben verlaten, vind je via Openstaande bestellingen.


Een dag voordat je pakket wordt bezorgd, ontvang je een SMS en/of e-mail van de vervoerder waarmee je de bezorgstatus kunt bekijken.

Als je vandaag een bestelling hebt geplaatst, kun je deze annuleren in Mijn OTTO/Bestellingen. Is de bestelling al naar je onderweg of wordt deze gereed gemaakt voor bezorging, dan is annuleren niet meer mogelijk. Je kunt dan je bestelling na ontvangst weer retourneren.


Heb je je bestelling niet online gedaan, dan kun je op de dag van je bestelling telefonisch contact opnemen met onze klantenservice 088-4651555. Wanneer je al betaald hebt voor je bestelling dan zullen wij je betaling binnen twee weken terugstorten.

OTTO garandeert de veiligheid van jouw persoonlijke gegevens. Dit gebeurt doordat wij gebruik maken van een beveiligde internetverbinding tijdens het bestelproces; te zien aan het slotje in de adresbalk van je browser. 

 

Op deze manier weet je zeker dat je op een veilige manier aan het winkelen bent.

Bezorgen & afhalen

We doen er uiteraard alles aan om je bestelling zo snel mogelijk te bezorgen. Als je op een artikel klikt, vind je de actuele levertijd. De dag voordat je bestelling wordt geleverd, krijg je een bericht met de details van de bezorging. Via Mijn OTTO kun je de bezorgstatus van je bestelling bekijken.

Bezorgdatum bepalen?
Het is niet mogelijk om vooraf de bezorgdatum zelf te bepalen. Als je al een keer eerder bij OTTO hebt besteld, kun je de meeste artikelen laten bezorgen bij een PostNL Punt bij jou in de buurt . PostNL Punten hebben ruime openingstijden zodat je zelf kunt bepalen wanneer je jouw bestelling ophaalt.

Bezorging op ander adres?
Je kunt je bestelling thuis of bij een PostNL Punt laten bezorgen. We versturen geen bestellingen naar een alternatief adres of naar een buitenlands adres.

Hieronder kan je per artikelgroep zien wat de bezorgkosten zijn. De bezorgkosten zijn ook altijd te zien in het winkelwagentje aan het einde van je bestelling.

 

  • Kleine artikelen, zoals kleding, schoenen, kleine huishoudelijk apparatuur en accessoires: € 3,95

  • Artikelen met een gewicht tussen de 20 en 30 kilo of een groot volume, zoals hometrainers, magnetrons en kleine meubelen: € 11,95

  • Artikelen met een gewicht boven de 30 kilo of een zeer groot volume, zoals koelkasten, wasmachines, bankstellen en fitnessapparatuur: € 24,95

 Goed om te weten: 

  • Als je bestelling in delen wordt bezorgd, om welke reden dan ook, betaalt OTTO de extra kosten en betaal jij maar één keer de bezorgkosten.  

  • Als je artikelen uit meerdere artikelgroepen bestelt, betaal je alléén de bezorgkosten uit de hoogste tariefgroep.

  • Onze klanten waarderen onze bezorgdienst met een 8.

Wil je graag zelf bepalen waar je bestelling wordt bezorgd? Dan kun je gebruik maken van een PostNL Punt.* Geef tijdens het bestellen aan bij welk PostNL Punt je de bestelling wil ophalen. Zodra de bestelling bij het PostNL Punt is bezorgd, ontvang je een bericht per sms en/of e-mail. 



De voordelen
  • Je bestelling ophalen waar je wil.

  • Je hoeft niet thuis te blijven om een bestelling in ontvangst te nemen.

  • Er zijn 2500 PostNL Punten in Nederland en deze zijn ook vaak 's avonds en in het weekend geopend.

Zo werkt het

  • Tijdens het bestellen kun je aangeven dat je de bestelling op een PostNL Punt wil ontvangen.

  • Je bestelling wordt bezorgd bij het PostNL Punt van jouw keuze.

  • Zodra je bestelling binnen is bij het PostNL Punt krijg je een bericht op het bij ons bekende telefoonnummer en/of e-mailadres. Bekijk hier jouw gegevens.

  • Indien nodig ontvang je na zes dagen nog een herinnering.

  • Neem altijd je identiteitsbewijs mee als je de bestelling ophaalt.

  • Wanneer de bestelling na 14 kalenderdagen niet is opgehaald, wordt deze retour gezonden.

  • Nieuwe klanten kunnen bij de eerste keer bestellen op otto.nl helaas nog geen gebruik maken van deze service (voor het eventueel retourneren kan dit wel).

  • Het retourneren van één of meerdere artikelen kan ook via een PostNL Punt. Voor meer informatie hierover klik hier.


*De PostNL-service geldt voor alle kleding en overige kleine artikelen (tot 30 kg. en/of niet groter dan 1.80 m.) Tijdens de bestelling wordt aangegeven of het artikel bij een PostNL Punt geleverd kan worden.

Voor kleine artikelen (zoals kleding en kleine elektronica) hanteert PostNL de volgende bezorgtijden:

  • maandag t/m zaterdag: 9.00 - 21.30 uur


Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?

Ben je onverwachts niet thuis op het moment van bezorging dan geven wij de bestelling af bij je buren, tenzij je hebt aangegeven geen gebruik te willen maken van bezorging bij de buren. In een aantal gevallen (de buren zijn niet thuis of het is een bestelling waarvoor getekend dient te worden) laat de bezorger een kaartje in de brievenbus achter met de dag wanneer hij de bestelling opnieuw aanbiedt. Vaak is dit al de volgende dag. Komt dit niet uit dan staat er op het kaartje een code om zelf een nieuwe datum aan te geven, wanneer en waar het wel uitkomt. Wil je hiervan gebruik maken? Ga dan naar Mijn Pakket van PostNL om de ‘Niet-thuis-code’ in te vullen.


Ik wil mijn bestelling niet bij mijn buren laten bezorgen
Heb je liever niet dat je bestelling bij je buren wordt bezorgd wanneer je niet thuis bent? Neem dan voordat je een bestelling plaatst contact op met onze klantenservice en we zorgen ervoor dat toekomstige OTTO-bestellingen niet bij je buren worden bezorgd. Je kunt dit ook zelf aangeven via de instellingen in Mijn OTTO.

Vanwege corona zijn er extra voorzorgsmaatregelen waar je rekening mee moet houden.


Bezorgtijden grote artikelen: 
Maandag t/m zaterdag van 08.00 t/m 22.00 uur. 

Wanneer je bij ons meubels, koelkasten, wasmachines of andere grote artikelen hebt besteld, ontvang je een e-mail en sms (indien je 06-nummer bij ons bekend is) zodra onze bezorgdienst de bestelling kan leveren. Als de bezorgdatum akkoord is, hoef je verder geen actie te ondernemen. Op de ochtend van de bezorgdag ontvang je rond 08.00 uur een e-mail en sms met daarin het exacte tijdvak waarin de bestelling wordt bezorgd. 

Woon je hoog? Let dan op, wij bezorgen grote artikelen (m.u.v. Amerikaanse koelkasten) t/m de 4e verdieping wanneer er geen lift aanwezig is.

Staat je mobiele nummer al bij ons geregistreerd?  
Op je mobiele nummer ontvang je op een aantal momenten tijdens het bezorgproces (de avond van tevoren en op de dag zelf) informatie over de status van uw bezorging. Registreer daarom je telefoonnummer in Mijn OTTO/ Persoonlijke gegevens. Of registreer je 06-nummer tijdens het bestellen in de stap 'Bestelling afronden'.

Vanwege corona zijn er extra voorzorgsmaatregelen waar je rekening mee moet houden.


Wanneer je bij OTTO grote huishoudelijke- en of bepaalde woonartikelen bestelt, pakken wij deze uit en zetten deze op een bereikbare plek bij je in huis. Voorbeelden zijn koel- of vriesapparatuur, wasmachines, afwasmachines, drogers, fornuizen, TV’s (vanaf 58 inch) en bankstellen. Uitzonderingen zijn: boxsprings, Amerikaanse koelkasten en zelfbouwartikelen. Lees op onze servicepagina meer over de standaard topservice bij de bezorging van grote artikelen.

Verder biedt OTTO nog de service om bepaalde apparaten te installeren volgens standaardprocedures als je dat graag zou willen. Meer informatie vind je bij Extra Services.

Retourneren & ruilen

Een artikel mag je 30 dagen op zicht in huis houden om te beslissen of dat je het wil behouden. Binnen deze termijn heb je het recht om, zonder opgave van redenen, aan ons te melden dat je een artikel wil retourneren (herroepingsrecht). De zichttermijn verstrijkt 30 dagen na de dag waarop je het artikel in je bezit hebt gekregen. Na melding van je herroeping heb je nog 30 dagen om het artikel daadwerkelijk naar ons terug te sturen.

Om gebruik te maken van het herroepingsrecht kun je ook het herroepingsformulier opsturen. Je dient het artikel dan binnen 30 dagen na het versturen van dit formulier naar ons terug te sturen. Je bent echter niet verplicht om dit formulier te gebruiken, want ook zonder dit formulier geldt het herroepingsrecht. Je kunt het artikel ook meteen binnen 30 dagen naar ons terugsturen zonder herroepingsmededeling.

Betalingstermijn
Je hebt 30 dagen de tijd om je artikelen te retourneren maar we vragen je wel om binnen 14 dagen na ontvangst van je artikel(en) te betalen. Mocht je na de betaling toch nog besluiten om de artikelen te retourneren, dan storten we het naar OTTO overgemaakte bedrag terug.

Om een artikel terug te sturen kan je op de volgende manieren gebruik maken van onze retourservice:

  • kleine artikelen retourneer je via een PostNL Punt
  • grote artikelen retourneer je door een retourafspraak in te plannen via onze klantenservice

    We vragen je om hierbij altijd de retourbon toe te voegen die is bijgeleverd in je bestelling.


Wanneer je een artikel terugstuurt, gaan wij ervan uit dat het artikel compleet is - en voor zover redelijkerwijs mogelijk - zich in de originele staat bevindt en in de originele fabrieksverpakking zit. Uitgangspunt is dat je een artikel hanteert/ inspecteert zoals je dat in een winkel mag doen. Wanneer een artikel beschadigd is kan OTTO een schadevergoeding in rekening brengen, zoals gesteld in de algemene voorwaarden, artikel 7.


Let op: Let op: Je kunt cosmetica, verzorgingsproducten en erotische artikelen vanwege hygiënische redenen niet retourneren nadat de verzegeling is verbroken. Het retourneren van verse planten en bloemen in niet mogelijk vanwege de beperkte houdbaarheid van deze artikelen. Videogames zijn makkelijk te kopiëren en mogen daarom ook niet worden geretourneerd nadat de verzegeling is verbroken. Mocht je een multimedia-apparaat retourneren dan moet je deze altijd terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Wanneer je een artikel retourneert mag het betreffende artikel nooit gebruikssporen vertonen.Mocht je een multimedia-apparaat retourneren dan moet je deze altijd terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Wanneer je een artikel retourneert mag het betreffende artikel nooit gebruikssporen vertonen. Mocht dit wel het geval zijn, dan brengen we een eventuele waardevermindering bij je in rekening. 

Met onze retourservice retourneer je eenvoudig via ons antwoordnummer of laat je het artikel ophalen door onze bezorgdienst.

Betaal ik kosten om mijn bestelling te retourneren?

Je betaalt verzendkosten of retourkosten maar nooit allebei. Retourneer je de volledige bestelling? Dan krijg je alle kosten voor de heenzending terug. Je betaalt wel de kosten voor onze retourservice. De retourkosten zijn altijd even hoog als de kosten voor de heenzending. Als je een deel van je bestelling houdt en een deel retourneert, krijg je de kosten voor de heenzending niet terug, maar kun je wel gratis gebruik maken van onze retourservice.


Terugbetaling
Als je de overeenkomst herroept, ontvang je een eventueel vooruitbetaald bedrag niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, terug op je rekening. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de aankoop hebt gedaan. Vooruitbetaalde verzendkosten worden verrekend met de kosten van onze retourservice. Als je een deel van je bestelling retour stuurt, worden de bezorgkosten niet teruggestort maar betaal je ook niet voor onze retourservice. Soms duurt het enige tijd voordat een geretourneerd artikel is verwerkt. Hierdoor is het mogelijk dat een retourzending nog niet op je rekeningoverzicht is verwerkt. Op een volgend rekeningoverzicht is dit wel te zien.


Retour niet verwerkt
Heb je een artikel langer dan 14 dagen geleden geretourneerd, maar is dit nog niet te zien op je rekeningoverzicht? Neem contact op met onze klantenservice en we onderzoeken direct waarom het bedrag nog niet is teruggestort.

Wanneer je een artikel wil retourneren, kun je gebruik maken van de retourservice van OTTO. Je kan de artikelen kleine terugsturen naar ons retouradres (Antwoordnummer 33000, 8000 ZC Zwolle) via een PostNL Punt.


Zelf afgeven

Kleding en overige kleine artikelen (tot 30 kg. en/of niet groter dan 1.80 m.) diretourneer je via een PostNL Punt. PostNL Punten zijn vaak winkels bij jou in de buurt met ruime openingstijden. Klik hier om het dichtstbijzijnde PostNL Punt vinden. 

Vergeet niet om altijd een afgiftebewijs van je geretourneerde artikel(en) te vragen en goed te bewaren totdat je een bevestigingsmail van ons ontvangt! Mocht er iets misgaan met je pakket dan heb je dit bewijs nodig om aan te tonen dat je het artikel hebt geretourneerd.


Thuis op laten halen
Grote artikelen (meubelen en elektrische apparaten zwaarder dan 30 kg en/of groter dan 1.80m) worden door onze bezorgdienst bij je opgehaald. Om een afspraak te maken, bel je naar: 088-4651555.


Andere vervoerder

Je kan er ook voor kiezen om niet van onze retourservice gebruik te maken, maar de betreffende artikelen zelf terug te sturen via een andere vervoerder. De kosten hiervoor zijn dan voor je eigen rekening.

Vergeet niet om altijd een afgiftebewijs van je geretourneerde artikel(en) te vragen en goed te bewaren totdat je een bevestigingsmail van ons ontvangt! Mocht er iets misgaan met je pakket dan heb je dit bewijs nodig om aan te tonen dat je het artikel hebt geretourneerd.

 

Als je een artikel wil ruilen, bel je naar onze klantenservice via 088-4651555. Je ruiling (hetzelfde artikel in een andere maat of kleur) wordt dan meteen verwerkt en je betaalt hiervoor geen extra bezorgkosten. Het is soms ook mogelijk om een ontbrekend of beschadigd onderdeel na te sturen zodat je niet je hele bestelling hoeft te retourneren.

Wil je ruilen omdat je artikel is beschadigd? Dan vragen we je het beschadigde artikel altijd terug te sturen.

Betalen & geldzaken

 

iDEAL
Met iDEAL kun je snel, veilig en eenvoudig betalen. Het bedrag wordt van je rekening afgeschreven zodat je betaling direct is afgehandeld. Als je (een deel van) je bestelling retourneert, storten we het bedrag uiteraard zo snel mogelijk terug op je rekening. Heb je nog een rekening die je aan OTTO moet betalen? Log in op Mijn OTTO om via Mijn Klantenrekening het openstaande bedrag rechtstreeks te betalen met iDEAL.


Betalen in termijnen

Bij OTTO kun je kiezen om te betalen in termijnen. Met deze betaalwijze kies je voor gespreid betalen en bepaal je voor een groot deel zelf in welk tempo je betaalt. Wil je gebruik maken van deze betaalmethode? Kies in de winkelmandje voor Maandelijkse termijnen. Meer informatie over deze betaalwijze en het maken van een proefberekening vind je via Betalen in termijnen.


Achteraf betalen
Met een acceptgiro betaal je het volledige bedrag in één keer binnen 14 dagen nadat je bestelling is bezorgd. Maak het bedrag onder vermelding van je klantnummer over naar IBAN-nummer NL30INGB0007206580 t.n.v. OTTO in Tilburg. Je vindt de betaalgegevens ook op de leverbon die via mail of met je bestelling wordt meegestuurd.


Betaalmethode ontbreekt?
Soms ontbreekt tijdens het afrekenen de betaalmethodes betalen in termijnen of achteraf betalen of vragen we je om een vooruitbetaling. Dat hangt af van je individuele situatie, de waarde van je bestelling, wat je bestelt of hoe lang je al klant bent.

 


 


Bij OTTO kun je de meeste bestellingen vanaf € 45,- in termijnen betalen. Zo betaal je gespreid en bepaal je voor een groot deel zelf in welk tempo je betaalt.
In Mijn OTTO vind je op elk gewenst moment een actueel rekeningoverzicht met o.a. het totaal te betalen bedrag en het minimaal te betalen termijnbedrag.


Zo werkt het
Om in termijnen te betalen, kies je in je winkelmandje voor de betaalmethode 'Maandelijkse termijnen'. Na het afronden van je bestelling sturen we je een bevestiging met daarop alle kredietinformatie. Wanneer je saldo is afgelost, kun je indien gewenst de kredietrekening opzeggen. Kort na ontvangst van je bestelling ontvang je per e-mail of per post een rekeningoverzicht. Hierop staat het totaal te betalen bedrag, het maandelijkse termijnbedrag en je persoonlijke bestedingsruimte. 


Maandbedrag berekenen

Gebruik onze rekenhulp om vrijblijvend het maandbedrag, de looptijd en de verwachte kosten van betalen in termijnen te berekenen. Vul de waarde van je bestelling in en onze rekenhulp informeert je meteen over het minimaal te betalen maandbedrag en de bijbehorende looptijd. De hoogte van je minimale termijnbedrag is afhankelijk van de waarde van je bestelling. Het is op elk moment mogelijk om een hoger termijnbedrag naar ons over te maken. Zorg altijd dat je maandbedrag past binnen je budget.

Inkomens- en lastentoets

Het is onze plicht te zorgen dat je maandelijkse betalingsverplichtingen passen binnen je budget. Bij de aanvraag van een krediet toetsen we daarom je kredietwaardigheid. Bij een saldo vanaf € 250,- kunnen we je enkele vragen stellen over je inkomen en vaste lasten. 

Herroepingsrecht
Maak je gebruik van het herroepingsrecht en heb je gekozen voor betalen in termijnen? Dan wordt het aankoopbedrag van het betreffende artikel uiteraard op je kredietrekening in mindering gebracht. Wanneer je de gehele overeenkomst herroept, dan wordt de kredietovereenkomst ook automatisch verbonden. 

Extra geld opnemen
Wanneer je betaalt in termijnen kun je ook extra geld opnemen bij OTTO. Je krijgt het bedrag op je bankrekening gestort en kunt zelf bepalen hoe je dit wil besteden.

Geld lenen
Wanneer je betaalt in termijnen kun je ook gebruik maken van onze service om extra geld te lenen. Je krijgt het bedrag op je bankrekening gestort en kunt zelf bepalen hoe je dit wil besteden. Vul het aanvraagformulier in om een geldlening aan te vragen. We controleren of je aan onze voorwaarden voldoet en storten het bedrag op je bankrekening. Zorg altijd dat het maandbedrag past binnen je budget.

Zo werkt het:

  • Bekijk of je voldoet aan de voorwaarden en vul het aanvraagformulier in.
  • Als je openstaande saldo (inclusief het aangevraagde bedrag) voor het eerst boven € 1.000,- uitkomt, ontvang je per post een overeenkomst. We ontvangen deze graag getekend retour.
  • Het bedrag wordt bijgeschreven op je bankrekening en geboekt op je OTTO-kredietrekening.
  • Een maand na de uitbetaling berekenen we voor het eerst rente over het opgenomen bedrag.

 

Voorwaarden:

  • Je bent minimaal 6 maanden klant bij OTTO
  • Je hebt de afgelopen 6 maanden geen betalingsachterstand bij OTTO opgelopen
  • Je bent ouder dan 24 jaar en jonger dan 70 jaar
  • Er is de afgelopen 5 jaar bij het BKR geen achterstandsmelding geweest
  • Je hebt de afgelopen 2 maanden geen geld via OTTO geleend


Het opgenomen bedrag betaal je terug in termijnen. De hoogte van het (nieuwe) termijnbedrag bereken je met onze rekenhulp.
 

Klik hier als je extra geld wil lenen

Alle belangrijke informatie over betalingen vind je terug in je OTTO-account. Log in op Mijn OTTO en bekijk je saldo via Mijn Klantenrekening rekeningoverzichten en verwerkte bestellingen. Je kunt hier ook je openstaande rekeningen betalen met iDEAL. Het kan soms enkele dagen duren voordat je betaling zichtbaar is op je klantenrekening.


Betaalgegevens OTTO
In Mijn OTTO vind je het openstaande saldo en kun je direct met iDEAL betalen.
Je kunt het bedrag ook overmaken naar NL30INGB0007206580 t.n.v. OTTO in Tilburg.
Vermeld dan altijd je klantnummer in de omschrijving. Het klantnummer en het te betalen bedrag vind je in Mijn OTTO en op je rekeningoverzicht.


Nog geen OTTO-account?

Bij OTTO maak je altijd een account aan op het moment dat je de eerste keer bestelt. We vragen om je gegevens voordat je de bestelling afrondt. Vervolgens krijg je toegang tot Mijn OTTO en kun je al je informatie over je bestellingen en betalingen terugvinden in Mijn Klantenrekening.  


Krediet opzeggen
Het is geen enkel probleem om je krediet op te zeggen. Mail je klantnummer, naam, adres en postcode naar klantenservice@ottobv.nl of stuur deze per post naar:

Klantenservice OTTO
Postbus 90200
5000 LX  Tilburg

Voordat we de opzegging kunnen verwerken, moet je jouw openstaande saldo aflossen. In Mijn Klantenrekening maak je makkelijk en veilig een bedrag over via iDEAL. Je kan te allen tijde weer een krediet afsluiten door tijdens het afronden van je nieuwe bestelling te kiezen voor de betaalmethode Maandelijkse termijnen.

Betaalvoorkeur wijzigen
Wil je jouw betaalvoorkeur wijzigen? Neem contact op met onze klantenservice.



OTTO biedt de mogelijkheid om in termijnen te betalen of om extra geld te lenen. Het is wel belangrijk dat je gedurende de looptijd elke maand het afgesproken termijnbedrag kunt betalen. Bepaal daarom vooraf of het maandbedrag binnen je budget past.

Budget berekenen
Tel eerst je vaste maandlasten op zoals:

  • woonlasten (huur, energie, belastingen, telefoon, internet, verzekeringen)
  • abonnementen en contributies
  • autokosten (brandstof, verzekering, belasting en afschrijving)
  • aflossing van huidige leningen
  • alimentatie

 
Bereken je maandelijkse uitgaven voor onder andere:

  • boodschappen
  • kleding en persoonlijke verzorging
  • vakanties
  • meubilair
  • onderhoud van huis en tuin
  • reserve voor onvoorziene uitgaven

 
Rekenhulp

Bereken je maandbedrag met onze rekenhulp en maak vrijblijvend proefberekeningen door je totaalbedrag en looptijd te wijzigen.
Zijn je maandlasten opgeteld bij je maandelijkse uitgaven en je nieuwe maandelijkse termijnbedrag gelijk of hoger dan je netto maandinkomen? Dan is het niet verstandig om extra geld te lenen of te betalen in termijnen. Op de website van Nibud vind je individueel budgetadvies en meer informatie over het maken van een begroting.

 

Inkomens- en lastentoets
Het is onze plicht te zorgen dat je maandelijkse betalingsverplichtingen passen binnen je budget. Bij de aanvraag van een krediet toetsen we daarom je kredietwaardigheid. Bij een saldo vanaf € 250,- kunnen we je enkele vragen stellen over je inkomen en vaste lasten.


BKR-registratie
Wij zijn wettelijk verplicht al onze kredietovereenkomsten met een limiet hoger dan € 250 bij de Stichting Bureau Krediet Registratie in Tiel (BKR) te melden. Het BKR registreert alle doorlopende en aflopende leningen en kredieten met een limiet hoger dan € 250 en alle betaalrekeningen met de mogelijkheid tot roodstand van meer dan € 250. Deze registraties worden positieve registraties genoemd. Als er op een positieve registratie een achterstand ontstaat van meer dan twee maanden spreken we van een negatieve registratie. Zo heeft het BKR een overzicht van iedereen die een of meerdere kredietmogelijkheden tot zijn beschikking heeft. Voordat je een lening of krediet aangaat, is de verstrekkende partij verplicht je bij het BKR te toetsen. Zo wordt inzichtelijk of je verplichtingen uit lopende kredieten of leningen hebt en of er betalingsachterstanden zijn. Dat helpt de kredietverstrekker bij het maken van een beslissing. De kredietgever is namelijk verplicht ervoor te zorgen, dat je niet overgecrediteerd raakt. Zo word je als kredietaanvrager dus ook beschermd. Meer informatie over BKR-registraties vind je op de website van BKR.

Mijn OTTO-account beheren

Inloggen werkt niet

Lukt het niet om in te loggen kun je het volgende doen:

  • Controleer of je het juiste e-mailadres (of klantnummer) en het juiste wachtwoord hebt ingevoerd.

  • Alleen je wachtwoord vergeten? Klik dan op 'Wachtwoord vergeten' en vul je e-mailadres in. Je ontvangt van ons gelijk een e-mail met hierin een link waarmee je een nieuw wachtwoord kunt opgeven. Let op, deze link is vanwege veiligheid maar 24 uur geldig.

Als je ook niet meer met je e-mailadres kunt inloggen, neem dan contact op met onze klantenservice. Vermeld in je e-mail je naam en de adresgegevens die je hebt opgegeven. Wij helpen je graag verder. Bellen kan ook via 088-4651555 van maandag t/m vrijdag tussen 8.00 en 21.00 uur en op zaterdag tussen 9.00 en 17.00 uur.

 

Account aanmaken

Met het plaatsen van een eerste bestelling op otto.nl wordt er gelijk een Mijn OTTO account voor je aangemaakt. Kies bij het inloggen in het winkelwagentje voor 'ik wil klant worden’. We vragen je hier om alle gegevens in te vullen, zodat we je bestelling in behandeling kunnen nemen.

Je kunt nu je bestelling verder afronden en je bestelling volgen in Mijn OTTO, door in te loggen met je opgegeven e-mailadres en wachtwoord.

 

Account opzeggen

Wil je jouw OTTO-account opzeggen en je gegevens verwijderen uit ons systeem? Mail je verzoek naar onze klantenservice. Het is niet verplicht om een reden op te geven maar om onze dienstverlening te verbeteren vinden we het fijn als je een reden aan ons doorgeeft voor het opzeggen van je account.

E-mailadres wijzigen

Log in op Mijn OTTO/Persoonlijk gegevens. Je kunt hier nu je e-mailadres wijzigen.
Let op: het e-mailadres dat je hier wijzigt is voortaan ook het e-mailadres waarmee je inlogt op otto.nl. Tevens ontvang je op dit e-mailadres je bestelbevestigingen en de OTTO-nieuwsbrief indien je hiervoor bent ingeschreven.

 

Adres wijzigen

Log in op Mijn OTTO/Adresgegevens. Klik hier op wijzigen en geef je nieuwe adresgegevens in.
Let op: de nieuwe adresgegevens gaan pas 24 uur na de wijziging in. Wanneer je de bestelling graag op je nieuwe adres wilt ontvangen, plaats je bestelling dan 24 uur na de adreswijziging.
Tip: bewaar de artikel(en) die je wil bestellen in je verlanglijstje. Bij een volgende bezoek kan je deze artikelen dan gelijk in je winkelwagen leggen.

 

Rekeningnummer wijzigen

Log in op Mijn OTTO/Persoonlijk gegevens. Je kunt hier nu je IBAN/rekeningnummer wijzigen.

 

Wachtwoord wijzigen

Log in op Mijn OTTO/Persoonlijk gegevens. Hier kun je een nieuw wachtwoord opgeven. Kun je niet inloggen, omdat je je wachtwoord bent vergeten? Lees hier hoe je een nieuw wachtwoord aanvraagt.

 

Betaalwijze aanpassen

Wanneer je jouw standaard betaalwijze wilt wijzigen kan dit zodra je een nieuwe bestelling plaatst. In het bestelproces vink je jouw betaalwijze van je keuze aan. Wil je weten welke betaalmogelijkheden er allemaal zijn, klik dan hier.

Wens je de betaalwijze per direct aan te passen, dan kun je het beste contact opnemen met onze klantenservice.

Inschrijven

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ben als eerste op de hoogte van de nieuwste mode, de laatste trends en de scherpste aanbiedingen. Nu bij inschrijving € 5,- korting op je eerstvolgende bestelling.
Schrijf je hier in

 

Afmelden

Wil je niet meer op de hoogte worden gehouden van de nieuwste mode, de laatste trends en de scherpste aanbiedingen? Je kunt jouw e-mailadres afmelden voor de OTTO nieuwsbrief op de link hieronder te klikken.
Meld je hier af

Garantie & reparatie

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een artikel datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Naast deze wettelijke garantie bieden we ook nog een eigen garantie die niets afdoet van de wettelijke garantie. Op al onze artikelen zit minimaal 1 jaar garantie onverlet alle wettelijke bepalingen omtrent garantie en conformiteit. In dit jaar zorgen we ervoor dat eventuele problemen kosteloos worden opgelost.

Binnen de garantietermijn dragen wij zorg voor herstel of omruiling van het defecte artikel, aflevering van het ontbrekende onderdeel of, indien herstel of vervanging niet mogelijk is wordt de aankoopprijs vergoed. Voorrijd- en/of verzendkosten komen hierbij voor rekening van OTTO. Aanvullend bieden wij 3 maanden garantie op reparaties.

Er kan geen aanspraak worden gemaakt op onze garantie indien er sprake is van:

  • Beschadiging door opzet of door nalatigheid;

  • Onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud;

  • Normale slijtage;

  • Beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing.

Bij een ongegronde klacht kunnen wij je nog steeds helpen met een oplossing. De gemaakte kosten zijn dan echter voor eigen rekening.

Tijdens de garantieperiode
Wanneer je aan de garantievoorwaarden voldoet, worden defecte artikelen kosteloos gerepareerd, omgeruild of vergoed. Hou het originele leveringsoverzicht dat je bij je bestelling hebt ontvangen bij de hand en dien een reparatieverzoek in via onze klantenservice. Vervolgens nemen we zo snel mogelijk contact met je op. Als we beslissen dat reparatie de beste oplossing is, brengen we je in contact met onze servicemonteur. Reparaties worden vaak bij je thuis uitgevoerd. Afhankelijk van het defect vragen we je soms om kleinere elektronische artikelen zelf op te sturen naar onze servicemonteur.


Na de garantieperiode

Ook na de garantieperiode helpen we je graag verder. Houd dan wel rekening met de gebruikelijke reparatie- en voorrijkosten.

 

Ben je niet tevreden over je bestelling of over onze dienstverlening? Laat het ons direct weten via ons contactformulier en je ontvangt binnen enkele dagen (maar zeker binnen 2 weken) een inhoudelijke reactie Je kunt ook telefonisch of via Facebook contact opnemen om je klacht te melden.

We doen er alles aan om je zo goed mogelijk te helpen. Ben je desondanks toch niet tevreden met de afhandeling van je klacht? Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel of via het Europees ODR Platform.

Acties & actievoorwaarden

Als je gebruik wilt maken van een kortingscode of een waardebon, kan je deze in de winkelwagen inwisselen. Vul de code in en klik vervolgens op ‘inwisselen’. De korting wordt dan automatisch in mindering gebracht op het eindbedrag.


Een waardebon/kortingscode kan alleen worden ingewisseld als de bestelling voldoet aan de gestelde actievoorwaarden.
Het kan zijn dat wanneer je gebruik maakt van een waardeboncode/kortingscode het kortingsbedrag niet altijd vermeld staat in het besteloverzicht. Als je voldoet aan de actievoorwaarden hoef je je geen zorgen te maken: de korting wordt dan alsnog automatisch verwerkt bij de betaling van je bestelling.

Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle acties die zijn geïnitieerd door Otto B.V., Charles  Stulemeijerweg 2, Tilburg. Bijvoorbeeld: prijsvragen, winacties, kortingsacties, waardebonacties en acties waarbij je een gratis artikel krijgt.

Gedurende de looptijd van een actie zijn onderstaande voorwaarden van toepassing. Indien er additionele regels van toepassing zijn, dan worden deze bij de actie vermeld;


  • Deelname aan spellen is mogelijk vanaf 18 jaar, deelnemers jonger dan 18 jaar dienen toestemming te hebben van hun ouder(s) of wettelijk vertegenwoordiger(s) om deel te kunnen nemen aan spellen;

  • Over uitslagen kan niet worden gecorrespondeerd;

  • Kortingscodes en OTTO-waardebonnen zijn niet overdraagbaar en kunnen niet worden ingewisseld tegen contant geld;

  • Kortingscodes en OTTO-waardebonnen zijn niet geldig op reeds afgeprijsde artikelen;
  • Kortingscodes en OTTO-waardebonnen mogen alleen gebruikt worden bij nieuwe bestellingen en gelden niet op eerder geplaatste bestellingen;
  • Deelnemen aan meerdere acties tegelijk is niet mogelijk;
  • Indien er een minimale aankoopwaarde aan een actie is verbonden, hebben deelnemers alleen recht op de actie als de waarde van de behouden artikelen voldoet aan de minimale aankoopwaarde. Eventuele verzendkosten tellen niet mee bij de berekening van de aankoopwaarde van de behouden artikelen;

  • Waardebonnen kunnen alleen gebruikt worden voor artikelen en mogen niet gebruikt worden om verzend- of retourkosten mee te betalen;
  • Prijswinnaars van acties ontvangen persoonlijk bericht;

  • OTTO-medewerkers zijn uitgesloten van deelname;

  • Bij een vermoeden van fraude of onrechtmatige beïnvloeding van de resultaten behoudt Otto B.V. zich het recht voor deelnemers te diskwalificeren;

  • Een ieder die wil deelnemen aan een actie van OTTO, gaat akkoord met de actievoorwaarden.

Extra services

Vanwege corona zijn er extra voorzorgsmaatregelen waar je rekening mee moet houden.

Voorzorgsmaatregelen corona

  • Onze bezorgers zijn uitgerust met diverse hygiëne- en beschermingsmiddelen om ieders gezondheid te waarborgen.
  • Zorg voor een goede bereikbaarheid van de werkplek en verwijder alle obstakels. Onze bezorgers verplaatsen geen voorwerpen.
  • Zorg voor een nette (gedesinfecteerde) werkplek.
  • De 1,5 meter afstand wordt strikt nageleefd. Wij vragen om tijdens de werkzaamheden indien mogelijk in een andere ruimte van het huis te verblijven. Dit geldt eveneens voor kinderen en/of huisdieren.
  • Als er een extra service wordt uitgevoerd zal onze monteur de werkplek afbakenen. We vragen om de afstand te bewaren.
  • Als je in thuisisolatie bent en/of last hebt van koorts, hoesten of kortademigheid kan de bezorger niet langskomen. We vragen dan om bijtijds de bezorgafspraak te verplaatsen met behulp van de bezorgkalender die die je een dag voor de bezorgdatum via mail ontvangt.

Wanneer je bij OTTO grote artikelen bestelt, pakken wij deze uit en zetten deze op een bereikbare plek bij je in huis. Voorbeelden zijn koel- of vriesapparatuur, wasmachines, afwasmachines, drogers, fornuizen en bankstellen. Dit geldt ook voor TV's vanaf 58 inch en vanaf dit formaat worden ook de zenders geïnstalleerd en de voet gemonteerd. 

Onze bezorgers willen je zo goed en snel mogelijk van dienst zijn. Bekijk daarom onderstaande voorwaarden zodat je weet welke voorbereidingen je moet treffen.

  • Zorg dat er zich geen obstakels bevinden in de looproute van de bezorgers.
  • Het artikel wordt op een plek geleverd waar het artikel zonder risico op beschadigingen van je eigendommen geplaatst kan worden.
  • Alle artikelen worden uitgepakt, behalve boxsprings en zelfbouwartikelen (artikelen die uit meerdere pakketten bestaan zoals bijvoorbeeld kasten en bedden).
  • We bezorgen t/m de 4e etage wanneer we het artikel via de trap kunnen vervoeren. We bezorgen uiteraard wel op hogere etages maar alleen als het artikel via de lift kan worden verplaatst.
  • Artikelen worden aan huis bezorgd en voor je uitgepakt.
  • Plaatsing op de door jou aangegeven plaats.*
  • Installatie gaat volgens standaardprocedures. Werkzaamheden waarvoor een erkend installateur vereist is, zoals het aansluiten van een gasleiding worden niet door ons uitgevoerd.
  • Onze bezorgers bouwen (keuken)apparatuur alleen in wanneer je hebt gekozen voor de extra service Inbouwen keukenapparatuur. 
  • Bij retournering van de hele bestelling vervallen de bezorgkosten en betaal je alleen de rechtstreekse kosten van het terugzenden. Deze kosten zijn net zo hoog als de bezorgkosten, zodat je altijd maar eenmalig kosten betaalt.
*Amerikaanse koelkasten worden door hun omvang niet de trap of een hoge opstap opgetild. Als er geen lift aanwezig is waar de Amerikaanse koelkast inpast, bezorgen we het artikel alleen op de begane grond.

Bij het bestellen van grote meubels, matrassen, witgoed, keukenapparatuur en inbouwapparatuur bieden we extra services aan. Wanneer het mogelijk is om voor een extra service te kiezen, kun je de optie aanvinken wanneer je op een artikel klikt. In je winkelmandje zie je naast je artikel(en) ook de kosten van de gekozen extra service.

Ophalen oud meubel
Met deze extra service kun je jouw soortgelijke oude meubel (met vergelijkbare afmetingen) meegeven aan de bezorger. Wanneer je bijvoorbeeld een bank bestelt, kun je jouw oude bank van ongeveer dezelfde grootte als je nieuwe bank laten meenemen door de bezorgers. We vragen je wel om je meubel schoon, droog, gedemonteerd en in een veilige staat klaar te zetten bij de voordeur, anders kan de bezorger het oude meubel niet meenemen. Losse onderdelen (zoals planken, deuren of lades) worden niet meegenomen dus zorg dat het meubel als één geheel wordt verpakt.

Ophalen oude matras
Met deze extra service kun je jouw oude matras (met vergelijkbare afmetingen) aan de bezorger meegeven zodat je matras volgens de huidige milieustandaard wordt vernietigd. Vanuit hygiënisch oogpunt vragen we je om je oude matras zorgvuldig te verpakken en droog bij de voordeur klaar te zetten. Als het matras niet goed is verpakt, kan de bezorger het oude matras helaas niet meenemen.

Verlengen aan-/afvoerslang
Vanwege corona kunnen wij deze service momenteel niet aanbieden.
Met deze extra service kun je de aan- en afvoerslang door de bezorger laten verlengen tot 3,5 meter. De bezorger neemt zelf het benodigde materiaal mee zodat je apparaat direct klaar is voor gebruik. Ook het verpakkingsmateriaal wordt voor je opgeruimd.

Aansluiten trekschakelaar
Vanwege corona zijn er extra voorzorgsmaatregelen waar je rekening mee moet houden.
De bezorger sluit dit artikel aan op een bestaande trekschakelaar. Je apparaat is direct klaar voor gebruik en het verpakkingsmateriaal wordt voor je opgeruimd.

Draairichting deur wijzigen
Vanwege corona zijn er extra voorzorgsmaatregelen waar je rekening mee moet houden.
De bezorger wijzigt de draairichting van de deur zodra het apparaat voor je is uitgepakt.

Aansluiten gasfornuis
Vanwege corona zijn er extra voorzorgsmaatregelen waar je rekening mee moet houden.
Het gasfornuis wordt aangesloten op een bestaande gasaansluiting. De bezorger neemt zelf het benodigde materiaal mee. Zo is je apparaat direct klaar voor gebruik en het verpakkingsmateriaal wordt opgeruimd.

Inbouwen keukenapparatuur
Vanwege corona zijn er extra voorzorgsmaatregelen waar je rekening mee moet houden.
Met deze service wordt je nieuwe artikel ingebouwd en aangesloten. Het oude apparaat nemen we (als je wil) mee zodat deze duurzaam kan worden verwerkt. Deze dient van tevoren klaar gezet te worden, zodat de bezorger deze makkelijk mee kan nemen. Het verpakkingsmateriaal ruimen we op en zo is je nieuwe apparaat direct klaar voor gebruik. Er worden geen zaagwerkzaamheden verricht dus het apparaat wordt alleen ingebouwd als er ruimte is in de keukenkasten of het aanrechtblad. Het oude apparaat wordt niet uitgebouwd.

Wanneer je een elektrisch apparaat koopt bij OTTO kun je kosteloos je soortgelijke oude apparaat bij ons inleveren op de volgende manieren: 

1.   Je geeft het apparaat af bij een PostNL Punt, wanneer je het nieuwe apparaat daar ophaalt.
2.   Je geeft het apparaat mee aan de bezorger, wanneer het nieuwe apparaat wordt bezorgd.

 

Houd er rekening mee dat de het PostNL Punt alleen pakketten aan kan nemen met een maximum formaat van 175x78x58 cm en een maximum gewicht van 30 kilo.


Zorg in alle gevallen voor:

  •  Er mogen geen delen van het apparaat uitsteken en het oude apparaat moet ontkoppelt, schoon en droog zijn.

  • Losse onderdelen worden niet meegenomen dus zorg dat het apparaat als één geheel wordt verpakt zodat deze op een veilige manier kan worden vervoerd.
  • Een duidelijke vermelding van het retouradres: PostNL Pakketten Recycling, Antwoordnummer 33000, 8000 ZC Zwolle.

  • Het verwijderen van persoonlijke gegevens die op het oude apparaat staan (terugzetten naar fabrieksinstellingen).

  • Vanwege corona-maatregelen vragen wij om het oude apparaat klaar te zetten bij de deur.

Privacy

Wij vinden jouw privacy erg belangrijk. Ons privacybeleid geeft je inzicht in de gegevens die we verzamelen, voor welk doel we deze gegevens verzamelen en gebruiken en hoe de gegevens worden opgeslagen. We respecteren jouw privacy en verwerken jouw persoonsgegevens alleen voor het doel waarvoor de gegevens zijn verstrekt en in overeenstemming met de geldende privacywetgeving. Bekijk hier ons volledige privacybeleid en welke rechten je hebt.

Een cookie wordt gebruikt, door zowel OTTO als andere partijen waar wij mee samenwerken, om informatie in een klein tekstbestand op jouw computer, smartphone of tablet te plaatsen. Door het plaatsen van een cookie kunnen wij je beter van dienst zijn. Een cookie zorgt er bijvoorbeeld voor dat je niet twee keer dezelfde informatie te zien krijgt.


Er zijn verschillende soorten cookies die gebruikt kunnen worden en afhankelijk van de cookiesoort is jouw toestemming nodig om de cookie te kunnen plaatsen.

  • Functionele cookies
    Deze cookies zijn nodig om onze website goed te laten functioneren. Dankzij deze cookies kunnen wij bijv. jouw artikelen in je winkelmandje onthouden en je laatst bekeken artikelen.

  • Analytische cookies
    Via deze cookies kunnen wij zien of alle functies van onze website naar behoren werken en hoe je onze webshop gebruikt zodat je ons helpt verbeteringen door te voeren.

  • Tracking cookies
    Deze cookies onthouden naar welke artikelen je hebt gezocht en bieden je op pagina’s van derden advertenties voor deze artikelen. Als je deze cookies niet accepteert wil dit niet zeggen dat geen advertenties getoond worden maar de advertenties zijn dan niet aangesloten op jouw interesses.


Hieronder vermelden we welke soort cookies we plaatsen:


Geplaatst door

   

Soort cookie

OTTO

   

functionele cookie

Criteo

   

tracking cookie

Comscore

   

analytische cookie

Relay42

   

functionele cookie

Google Adwords

   

tracking cookie

Google Analytics

   

analytische cookie

Bing

   

tracking cookie

DoubleClick

   

tracking cookie

Ecircle

   

analytische cookie

Stylight

   

analytische cookie

Awin

   

functionele cookie


Afmelden cookies

Je kunt je te allen tijde afmelden van cookies. Onder de HELP-functie van je browser vind je instructies voor het aanpassen van de instellingen met betrekking tot cookies. Let bij het afmelden van zowel OTTO als de 3rd party cookies er wel op, dat deze opt-out (afmelding) in een cookie wordt opgeslagen op je computer. Zodra je via jouw browser alle opgeslagen cookies verwijdert, kunnen wij niet controleren of je je hebt afgemeld. Bekijk of wijzig hier je cookie instellingen.

Tijdens het online bestellen op otto.nl worden jouw gegevens uiteraard beveiligd. Klik hier om te lezen hoe.

OTTO was als een van de eerste online aanbieders lid van de Nederlandse Thuiswinkel Organisatie en voldoet als lid aan de gedragsregels Thuiswinkel Waarborg.

Klik hier om het certificaat te bekijken.

OTTO voldoet aan de Europese wet- en regelgeving en mag daarom dit Europese keurmerk voeren. Klik hier voor meer informatie.

GOODproduct



Vind jij het belangrijk dat je een artikel koopt dat op maatschappelijk verantwoorde en milieuvriendelijke wijze geproduceerd is? Dan zijn de artikelen van GOODproduct echt iets voor jou!

Binnen ons eigen OTTO-assortiment hebben we ruim 3.000 artikelen die het label GOODproduct dragen. GOODproduct bestaat weer uit een twintigtal keurmerken die stuk voor stuk laten zien dat het product op eerlijke wijze geproduceerd is.

We gebruiken bijvoorbeeld FSC-gecertificeerd hout afkomstig uit verantwoord beheerde bossen en katoen dat in samenwerking met Cotton made in Africa wordt geproduceerd. Het Cotton made in Africa-initiatief zorgt voor de ontwikkeling van duurzame katoenbouw met hulp van lokale Afrikaanse katoenboeren die hier onderwijs en een eerlijke vergoeding voor terugkrijgen. In het assortiment van OTTO is geen plaats voor bont en alle lederen producten zijn afkomstig van runderen, varkens, geiten en schapen waarvan de huid een bijproduct is van de levensmiddelenindustrie.

Daarnaast hebben we matrassen met volledig biologisch afbreekbare vezels van TENCEL®. En gaat een percentage van de inkoopprijs van vloerkleden met het GoodWeave-keurmerk naar sociale programma’s voor voormalige kinderarbeiders, voor wie GoodWeave een school- of beroepsopleiding mogelijk maakt. Alle kasten met het keurmerk Der Blaue Engel zijn op milieuvriendelijke wijze geproduceerd.

Met GOODproduct geven we jou dus de mogelijkheid om mooie, modieuze artikelen aan te schaffen die op eerlijke wijze geproduceerd zijn.

Wil je alle GOODproducts bekijken? Klik dan hier.


   
Cotton made in Africa

Cotton made in Africa bevordert de teelt van duurzaam katoen in Afrika en levert zo een belangrijke bijdrage aan de bestrijding van armoede en de bescherming van het milieu op dit continent. De boeren leren efficiënte en milieuvriendelijke teeltmethoden, waardoor ze een hogere oogstopbrengst realiseren die zowel het milieu als hun gezondheid ontzien. De levensomstandigheden van de Afrikaanse katoenboeren en hun families verbeteren en door dit initiatief te ondersteunen draagt OTTO bij aan een betere toekomst voor Afrika.

   
Forest Stewardship Council® (FSC®)

Het hout van onze artikelen is afkomstig uit verantwoord beheerde bossen. Het is gecertificeerd door een onafhankelijke organisatie volgens de strenge ecologische, sociale en economische standaard van de Forest Stewardship Council® (FSC®). OTTO is FSC-licentiehouder en heeft al in 1990 alle artikelen van tropisch hout zonder FSC-keurmerk uit het assortiment gehaald. Zo kunnen we hout dat uit roofbouw afkomstig is (en kaalslag veroorzaakt) uitsluiten. OTTO is medeoprichter van de Duitse FSC Buyers Group, die sinds 1997 het doel heeft om door gerichte vraag duurzame bosbouw wereldwijd te bevorderen.

De Organic Content Standard 100 (OCS 100)

Bij OTTO vind je textielproducten die voldoen aan de criteria van de Organic Content Standard 100 (OCS 100). OSC-producten zijn gemaakt van 100% bio-katoen. Het biologische katoen wordt verbouwd met behulp van methoden die een lage impact hebben op het milieu. Controle van de volledige productieketen door onafhankelijke partijen zorgt ervoor dat er in het eindproduct geen ‘gewoon’ katoen is verwerkt.

De Organic Content Standard blended (OCS blended)

Textielproducten waar ten minste 5% bio-katoen in verwerkt is, krijgen het logo ‘Organic Content Standard blended’ (OCS blended). Bij OTTO krijgt het artikel dit logo echter pas als het textiel uit minimaal 50% bio-katoen bestaat. Het biologische katoen wordt verbouwd met behulp van methoden die een lage impact hebben op het milieu. Controle van de volledige productieketen door onafhankelijke partijen zorgt ervoor dat er bij OTTO nooit meer dan 50% ‘gewoon’ katoen in het artikel met dit logo is verwerkt.

De Global Organic Textile Standard

Textielproducten met dit logo voldoen aan de criteria van de Global Organic Textile Standard (GOTS). Het bio-katoen is verbouwd en verwerkt volgens strenge ecologische regels. Het productieproces wordt tot aan het eindproduct gemonitord en vastgelegd. Een voorwaarde voor het GOTS-logo is een transparante en verplichte certificering van elke partner in het productieproces.

De Global Recycle Standard

De Global Recycling Standard (GRS) is een internationaal geldend keurmerk voor textielproducten die zijn gemaakt van gerecycled materiaal. Het GRS-logo garandeert dat het gebruikte materiaal van gerecyclede grondstoffen is gemaakt. Dit gebeurt door de certificering van leveranciers en door controle van de goederenstromen. De GRS waarborgt de handhaving van sociale minimale standaards (zoals veiligheid op de werkplek en het verbod op kinderarbeid) en de inachtneming van ecologische basisprincipes.

GoodWeave

Als je een handgemaakt tapijt met GoodWeave-keurmerk koopt, weet je zeker dat deze niet door kinderhanden is gemaakt. De non-profitorganisatie die achter het GoodWeave-keurmerk zit, zet zich in voor de bescherming van kinderrechten in de Zuid-Aziatische tapijtindustrie. In veel Zuid Aziatische regio's is kinderarbeid helaas geen uitzondering. Het certificeren en controleren van de bedrijven moet kinderarbeid in de tapijtsector een halt toeroepen. Daarom geeft een code op het GoodWeave-keurmerk (op de achterkant van het artikel) informatie over de herkomst. Bovendien komt anderhalf procent van de inkoopprijs ten goede aan sociale programma’s voor voormalige kindarbeiders, voor wie GoodWeave een school- of beroepsopleiding mogelijk maakt. OTTO heeft al een jaar na oprichting van GoodWeave het initiatief tegen uitbuitende kinderarbeid in de tapijtindustrie omarmd en was het eerste postorderbedrijf ter wereld dat tapijten met het GoodWeave-keurmerk in het assortiment opnam. Inmiddels zijn er meer dan een miljoen gecertificeerde tapijten verkocht, waardoor er al ruim een half miljoen euro ten goede is gekomen aan de opleiding van kinderen in Zuid-Aziatische regio’s.

Fairtrade

Het katoen van dit product komt van Fairtrade-gecertificeerde organisaties uit Afrika of Azië. De katoenboeren ontvangen voor hun oogst een eerlijke prijs die in verhouding staat tot de werkelijke productiekosten. Daarnaast ontvangt de boer een fairtrade-premie voor de financiering van maatschappelijke projecten, zoals het verbeteren van de lokale infrastructuur of voor de bouw van een school of ziekenhuis. Fairtrade verbiedt dwangarbeid en illegale kinderarbeid. Het gebruik van pesticiden en chemicaliën wordt verminderd en het gebruik van genetisch gemanipuleerde zaden is verboden. Met deze regelgeving wordt de biologische teelt gestimuleerd.

Grotere efficiëntie

Bij het selecteren van onze GOODproducts laten we ons leiden door de strenge criteria van de Duitse EcoTopTen. Alle artikelen met het GOODproduct-label horen bij de energiezuinigste producten van hun klasse:

(Warmtepomp)drogers: A+++

Ovens en fornuizen: A+

Wasmachines: A+++-10%

Koelkasten en vriezers: A+++

Het energielabel van TV’s is afhankelijk van de afmeting van het beeldscherm.

  • TV’s kleiner dan 28 inch (minimaal A)

  • TV’s van 28 t/m 47 inch (minimaal A+)

  • TV’s vanaf 48 inch  (minimaal A++)

Let daarom altijd op het GOODproduct-label. Zo zie je direct welke apparaten de zuinigste energieklasse hebben.

Energy star  

Energy Star is van oorsprong een Amerikaans milieukeurmerk voor energiezuinige apparaten. In 1992 wordt het keurmerk door de Amerikaanse milieuorganisatie Environmental Protection Agency (EPA) in het leven geroepen en sinds 2002 is het keurmerk ook in de EU erkend. Het EU Energy Star-programma richt zich speciaal op energiezuinige kantoorapparatuur zoals computers, beeldschermen, printers en kopieerapparaten.

Der Blaue Engel

Der Blaue Engel is een klassieker onder de milieukeurmerken en bestaat al sinds 1978. Producten met dit keurmerk zijn minder milieubelastend dan soortgelijke producten. Daarnaast moeten de producten aan hoge eisen voldoen op het gebied van gezondheid, veiligheid en gebruikswaarde. In tegenstelling tot andere keurmerken is dit label een initiatief van de (Duitse) overheid. Veel gerenommeerde instituten verbinden zich aan het keurmerk. Het Duitse ministerie van Milieu, Natuurbescherming, Bouw en Nucleaire Veiligheid is eigenaar van het keurmerk. Een onafhankelijke ecolabel-jury met vertegenwoordigers uit diverse belangengroepen bepaalt de technische vereisten voor de producten. 

EU Ecolabel

Het EU Ecolabel is het Europese milieukeurmerk voor non-foodproducten en diensten met als doel om duurzamere productie en consumptie te stimuleren. Het keurmerk is erkend door alle landen van de Europese Unie. Producten en diensten met het EU Ecolabel zijn geproduceerd met een lagere milieubelasting van:

  • grondstoffen
  • energie
  • water
  • schadelijke stoffen
  • afval
  • verpakking

 

Seal of Approval voor allergievriendelijke producten

Seal of Approval is een keurmerk van de Britisch Allergy Foundation voor artikelen waarbij aangetoond is dat deze allergenen tegengaan, verminderen of zelfs verwijderen.



Eco-DECT - draadloze telefoons

Toestellen met het Eco-DECT-symbool verminderen de blootstelling aan straling doordat het basisstation niet uitzendt in stand-bymodus. De hoeveelheid straling past zich automatisch aan; hoe dichter je bij het basisstation in de buurt bent, hoe minder straling het toestel uitzendt. Bovendien verbruiken Eco-DECT-toestellen weinig stroom ten opzichte van ‘normale’ telefoons.

AGR-Keurmerk

Ergonomisch geconstrueerde producten zijn erg belangrijk voor de preventie en behandeling van rugproblemen. Producten worden onderscheiden met het AGR-keurmerk als de ergonomische constructie door een onafhankelijke commissie van experts uit verschillende medische vakgebieden goedgekeurd is.

Ecocert

Ecocert is een organisatie die levensmiddelen, cosmetica, wasmiddelen, textielproducten en andere eco-producten controleert en certificeert. Ecocert maakt een onderscheid tussen natuurcosmetica en biologische cosmetica.

Natuurcosmetica heeft een plantaardige samenstelling van ten minste 50%. De samenstelling moet voor ten minste 5% ecologisch geproduceerd zijn.

Biologische cosmetica heeft een plantaardige samenstelling van ten minste 95%. De samenstelling moet voor ten minste 10% ecologisch geproduceerd zijn.

Natural Products Association (NPA) – natuurlijke verzorgingsproducten

Producten die volgens de standaard van de Natural Products Association (NPA) gecertificeerd zijn:

  • bevatten ten minste 95% natuurlijke ingrediënten;
  • bevatten 100% natuurlijke geur- en kleurstoffen;
  • bevatten geen ingrediënten die schadelijk zijn voor de gezondheid;
  • zijn zonder dierproeven gemaakt;
  • bevatten gerecyclede of biologisch afbreekbare verpakkingsmaterialen.
NATRUE

NATRUE is een Europees certificeringssysteem voor natuurlijke verzorgingsproducten en is in 2008 opgericht door een groep toonaangevende producenten van natuurlijke cosmetica. NATRUE hanteert een driesterrensysteem:

*Natuurlijke verzorgingsproducten

De natuurlijke ingrediënten van een product zijn van natuurlijke oorsprong, maar niet uitsluitend biologische geproduceerd.

**Natuurlijke verzorgingsproducten met biologische ingrediënten

Ten minste 70% van de natuurlijke ingrediënten van een product is afkomstig van gecertificeerde biologische productie.

***Biologische verzorgingsproducten

Ten minste 95% van de natuurlijke ingrediënten van een product is afkomstig van gecontroleerde biologische productie.

De BDIH-standaard

De Bond Duitse Industrie en Handelsonderneming (BDIH) is in 1951 opgericht en certificeert farmaceutische producten, voedingssupplementen, persoonlijke huidverzorgingsproducten en gezondheids- en reformproducten. De BDIH-standaard met het bijbehorende BDIH-certificaat bestaat sinds 2001 en wordt internationaal gebruikt. Cosmetica en huidverzorgingsproducten met een BDIH-certificaat mogen 'biologisch' genoemd worden. Dat betekent dat artikelen met het BDIH-logo alleen plantaardige grondstoffen bevatten. De producten zijn proefdiervrij en dierlijke grondstoffen zijn verboden. Bovendien is er een groot aantal stoffen en behandelingen die niet gebruikt mogen worden bij de productie van artikelen met een BDIH-certificaat. Alle fabrikanten die het BDIH-keurmerk voeren worden regelmatig gecontroleerd.

Lenzing Modal®

Zo zacht als een veertje en 100% natuurlijk dankzij de uit beukenhout gewonnen cellulose. Lenzing Modal® is een vezel van beukenhout. De ecologische voordelen liggen in het gebruik van de duurzame grondstof hout en het duurzame gebruik van natuurlijke hulpbronnen tijdens het productieproces. Door de geringe stijfheid van de vezel is Lenzing Modal® bijzonder zacht, heeft het een hoog draagcomfort en is het ideaal voor gebruik in aansluitende en soepele textielproducten.

Lenzing Tencel®

Lenzing TENCEL® is een functionele vezel uit de natuur. De vezel wordt gemaakt van houtpulp. De uit het hout gewonnen cellulose wordt tot een vezel gesponnen in een gesloten kringloopsysteem dat de gebruikte middelen recyclet. Dit kringloopsysteem maakt het productieproces bijzonder milieuvriendelijk en is daarom onderscheiden door de Europese Unie met de ‘European Award for the Environment’. In vergelijking met de productie van katoen is het waterverbruik 10 tot 20 keer lager. Producten van Lenzing TENCEL® hebben een uitstekende vochtopname en een uniek vochttransport, wat optimale omstandigheden voor de huid garandeert.

bluesign®

De bluesign®-standaard werkt via het zogenaamde ‘Input Stream Managementsysteem’ dat milieu, gezondheid en veiligheid in de gehele textiele productieketen bevordert. Het systeem heeft één standaard om de veiligheid van consumenten te garanderen, water- en luchtvervuiling te verminderen en efficiënt gebruik van grondstoffen te stimuleren. Het hoofddoel is om milieuschade te minimaliseren en het efficiënt gebruik van grondstoffen in de totale textielproductieketen te optimaliseren.

Cradle to Cradle®

Cradle-to-Cradle® wordt vertaald als ‘van wieg tot wieg’ en beschrijft daarmee een productiemethode met als doel om gebruikte materialen voor mens en natuur te behouden. Producten mogen dit keurmerk dragen wanneer ze uit milieu-neutrale, gezonde en recycle- of composteerbare materialen bestaan. De producten en de daarin gebruikte materialen belanden na hun leven niet in het afval, maar worden hergebruikt of teruggeleid in de natuur.

​​

 

Assortiment

Onze bloemen komen vers van de teler en worden tot boeket gebonden en vervolgens bezorgd op een adres naar keuze.

Worden bloemen gratis bezorgd?

Ja, je betaalt geen bezorgkosten voor bloemen. Eventuele bezorgkosten van overige artikelen vind je altijd op de artikelpagina van het betreffende artikel.


Wanneer worden de bloemen bezorgd?

Bloemen worden bezorgd door PostNL op dinsdag t/m zaterdag tussen 09.00 en 21.30 uur. Je krijgt een e-mail als de bloemen bij PostNL zijn gearriveerd waarmee je de bestelling kunt volgen.


Kan ik een bezorgdatum kiezen?

Je kunt tijdens het bestellen geen bezorgdatum kiezen maar je bloemen worden altijd 2 werkdagen later bezorgd. Wil je graag dat de bloemen op een bepaalde dag worden bezorgd? Zorg dan dat je de bestelling precies 2 werkdagen vantevoren plaatst (zie onderstaande schema). We bezorgen geen bloemen op zondagen, maandagen en feestdagen.


Besteld op:   

Bezorgd op:   

Maandag

Woensdag

Dinsdag

Donderdag

Woensdag

Vrijdag

Donderdag

Zaterdag

Vrijdag

Dinsdag

Zaterdag 

Dinsdag

Zondag

Dinsdag


Waar kan ik de bloemen laten bezorgen?

Je kunt de bloemen bij je thuis of op een ander huisadres laten bezorgen. Als je al eerder een bestelling hebt geplaats, heb je ook de mogelijkheid om te kiezen voor bezorging bij een PostNL Punt. Het is op dit moment nog niet mogelijk om de bloemen bij een ziekenhuis te laten bezorgen.


Kan ik bloemen ruilen?

In verband met de beperkte houdbaarheid is het niet mogelijk om bloemen te ruilen.


Komen de bloemen wel vers aan?

Onze boeketten zien er minimaal een week goed uit. Dit komt omdat de bloemen vers bij de kweker worden opgehaald, vakkundig tot boeketten worden gebonden en vervolgens zorgvuldig verpakt in speciaal ontwikkelde verpakkingen. Ben je onverhoopt toch niet tevreden over de kwaliteit? Mail dan je klantgegevens en een foto van het boeket naar bloemen@ottobv.nl. 


Is het mogelijk om een kaartje toe te voegen?

Helaas is het op dit moment nog niet mogelijk om een kaartje toe te voegen. Als je het boeket bij iemand anders laat bezorgen en je wil niet anoniem blijven, dan kun je natuurlijk wel zelf contact opnemen met de ontvanger om vast door te geven dat er een verrassing onderweg is.


Hoe zorg ik dat de bloemen zolang mogelijk vers blijven:

  • Gebruik een schone vaas, bij voorkeur van glas, zodat je het waterpeil goed in de gaten kan houden.

  • Snijd alle stelen met een scherp mes schuin af.

  • Voeg de bijgevoegde voeding toe.

  • Geef tussendoor voldoende water.


Ontvang ik een bevestiging van mijn bestelling?

Nadat je de bestelling hebt afgerond, versturen we een bestelbevestiging naar je e-mailadres. Je wordt via je e-mailadres ook op de hoogte gehouden van de bezorgstatus.


Overige vragen over bezorging

Meer informatie over de bezorging van OTTO-pakketten lees je onder het kopje Bezorgen & afhalen.

Wanneer je online gaat shoppen is het erg handig als je precies weet welke maat je nodig hebt. Om je op weg te helpen hebben we verschillende maattabellen zodat je eenvoudig de beste kledingmaat kunt kiezen. De maattabellen hebben allemaal een meetinstructie zodat je eenvoudig je eigen maat kan berekenen. Ook bereken je gemakkelijk een buitenlandse maat om naar een Nederlandse maat.


Bij OTTO verkopen we gouden sieraden.  Zuiver goud is heel erg zacht, waardoor het kwetsbaar is en snel kan slijten. Daarom wordt het gemengd met andere materialen, zoals zilver en koper. Het goudgehalte wordt uitgedrukt in karaat.

We hebben een aantal 8 karaats-sieraden in ons assortiment. Dit wordt officieel geen goud meer genoemd, omdat het materiaal uit minder dan 50% goud bestaat. De uitstraling van de ring komt meestal overeen met een gouden ring van 14-karaat maar is wel voordeliger.

De zuiverheidsgraad wordt uitgedrukt in delen van duizend. In sieraden staan vaak 3 cijfers als kenmerk zodat je kunt zien uit hoeveel karaat een sieraad bestaat. Het kenmerk van 14 karaat is 585. Dit wil zeggen dat het sieraad voor 58,5% uit goud bestaat. Hieronder vind je een overzicht met verhoudingen:


Overzicht karaat

8 karaat: 33,3% zuiver goud, aangeduid met 333.
14 karaat: 58,5% zuiver goud, aangeduid met 585.
18 karaat: 75,0% zuiver goud, aangeduid met 750.
20 karaat: 83,3% zuiver goud, aangeduid met 833.
21,6 karaat: 90,0% zuiver goud, aangeduid met 900.
22 karaat: 91,6% zuiver goud, aangeduid met 916.
24 karaat: 99,9% zuiver goud, aangeduid met 999.



Contact

Heb je een vraag maar geen antwoord kunnen vinden op onze servicepagina?
Hieronder vind je onze contactgegevens, zodat wij je verder kunnen helpen.

Telefoon: 088 - 465 1555
Maandag t/m vrijdag: 8.00 – 21.00 uur.
Zaterdag: 9.00 - 17.00 uur.

Social media

We helpen je ook graag via onze Facebookpagina.


Of stel je vraag via ons contactformulier.

Klacht
Heb je een klacht? Vul ons contactformulier in en we nemen binnen enkele dagen contact met je op.
Je kunt uiteraard ook telefonisch contact opnemen via 088 - 465 1555.