Leuke Buffalo bikini’s voor een lekker dagje strand of zwembad

Buffalo bikini’s bij OTTO

Ben je op zoek naar een leuke bikini? In onze webshop bieden we vele bikini’s van het merk Buffalo. Deze zijn verkrijgbaar in verschillende soorten, zoals bandeaubikini’s, triangelbikini’s en push-upbikini’s. Ontdek in onze webshop welke Buffalo bikini’s we in ons assortiment hebben.

Voorkom zonnebrand: maatregelen om de invloed van de zon te beperken

Een dagje strand is één van de leukste en fijnste dingen die je kunt ondernemen wanneer de temperaturen in Nederland een hoogtepunt bereiken. Door de wind blijft het lekker koel, maar men vergeet in dit geval vaak om zich regelmatig in te smeren met zonnebrandolie. Vaak kom je er pas aan het eind van de dag achter dat je verbrand bent. Hiernaast smeren mensen zich soms bewust niet altijd in met zonnebrandolie, want ze willen graag ietsje bruiner kleuren. Dat dit slecht voor je is, weet iedereen wel, maar toch houden niet genoeg mensen hier rekening mee.

Tips tijdens het zonnen

  1. Lichte huidskleur. Mensen die een lichte huidskleur hebben of snel verbranden, worden geadviseerd om niet gelijk een lange tijd in de zon te liggen. Bouw het langzaam op. Begin eerst met een kwartiertje zodat je meer bescherming opbouwt.
  2. Schaduw. Zonnen is gezond wanneer je het met mate doet. Hiermee maak je vitamine D aan en verhoog je je weerstand. Je maakt de meeste vitamine D aan wanneer de zon het hoogst staat. Als vuistregel gebruikt men dat je schaduw korter moet zijn dan jijzelf. Blijf dan niet meer dan 20 minuten achtereenvolgens in de zon zitten.

Je huid van binnenuit beschermen

Er zijn een aantal tips op het gebied van voeding dat je kunt nemen om de invloed van de zon te beperken. De volgende tips helpen je huid van binnenuit te beschermen. Hierbij geldt wel dat regelmatig insmeren en niet te lang in de zon zitten altijd een vereiste is.

  1. Omega 3. Je huid van binnenuit beschermen kun je onder andere doen met het eten van voedsel dat omega 3-vetzuren bevat. Vette vis zoals makreel, zalm of haring zijn bronnen van omega 3-vetzuren. Deze zijn niet alleen goed voor de huid, maar ook goed voor je hart- en bloedvaten.
  2. Tomaat. Onderzoek toonde aan dat je na het eten van gekookte tomaat of tomatenpuree minder snel kan verbranden. Dit komt omdat er door het koken een de stof lycopeen ontstaat, een antioxidant met vitamine C.
  3. Groene thee. Je afweersysteem kun je versterken door het drinken van groene thee. Groene thee is een antioxidant die vrije radicalen kan tegenhouden.