bruno banani
NAAR BOVEN

Een uitgebreide keuze aan dames- en herenkleding van Bruno Banani

De geschiedenis van Bruno Banani

Voor de oprichting van de Duitse kledingfabrikant Bruno Banani gaan we terug naar het jaar 1990. In deze tijd was er nog weinig op het gebied van ondermode. Destijds domineerde de saaie standaard ondermode op de Duitse markt. Dit bracht Wolgang Jassner op het idee om in 1993 een bedrijf op te richten dat zich richtte op het verkopen van ondermode: Bruno Banani GmbH. Voor de oprichting van het bedrijf had hij diverse leidinggevende functies in de textielindustrie.

Vele kleding van het bekende merk

Sinds haar oprichting heeft Bruno Banani een ontzettende groei meegemaakt. Aanvankelijk was het bedrijf gericht op ondermode, maar hier kwamen al snel vele andere kledingsoorten bij. Tegenwoordig heeft Bruno Banani een ruime collectie voor dames en heren in vele categorieën zoals shirts, jassen, broeken, overhemden, badkleding, blazers en nog veel meer. In onze webshop vind je ook een uitbreide keuze aan sieraden en accessoires.

Het succes van Bruno Banani

Het succes van het bekende merk is niet zomaar uit de lucht komen vallen. Door constant vernieuwende marketingstrategieën in te zetten, weet het bedrijf goed met de markt mee te groeien. Vervolgens geven we enkele voorbeelden van exclusieve campagnes waar Bruno Banani haar groei -onder andere- aan te danken heeft.

  • Crossing the desert. De avonturier Achilles Moser deed in 1996 een 120-daagse tocht van 10.000 kilometer van Jeruzalem naar Zimbabwe om de collectie “Perfect your Underwear” te promoten. Hiermee toonde het merk aan dat de ondermode van ultieme kwaliteit was gemaakt.
  • De Eco Challenge. In 1997 lanceerde Bruno Banani een exclusieve promotieactie door een Duits team van atleten de Australische jungle in te sturen in lingerie van het merk. Het team liep in extreme vochtige en warme omstandigheden door de jungle. Hiermee toonde het merk aan dat de lingerie in buitengewone omstandigheden te dragen was.
  • De Mir Missie. Een jaar later kwam Bruno Banani nogmaals met een exclusieve campagne door leden van het Sojoez-raketteam de lucht in de sturen met lingerie van het merk. De gedachte hierachter was het aantonen van gewichtloos ondergoed, vooral gericht op het dragen van lingerie tijdens sportieve activiteiten.
  • De druktest. Wanneer men dacht dat het niet gekker kon, kwam Brunu Banani in 2001 op een andere onderscheidende promotieactie. In de Bermuda Driehoek werden duikers met lingerie van het merk op 4.800 diepte in de zee gestuurd. De lingerie stond nu ook voor ondermode met een speelse luchtigheid.