GUESS
NAAR BOVEN

Trendy Guess kleding vind je in onze webshop

Guess kleding bij OTTO

Ben je op zoek naar kleding van het toonaangevende merk Guess? Neem dan eens een kijkje in de webshop van OTTO. Je kunt in onze webshop terecht voor een ruim aanbod aan verschillende soorten kleding. Hierbij kun je denken aan jassen, jurken, truien, jeans, shirts, rokken, schoenen, maar ook vele soorten accessoires. De kleding is ontwikkeld door ’s werelds beste designers en hierdoor ben je altijd verzekerd van de nieuwste trends. De kleding is verkrijgbaar in exclusieve stijlen, maar ook in casual stijlen. Je outfit kun je leuk combineren met de hippe Guess tassen. Benieuwd naar de nieuwe collectie van Guess? Bekijk ons assortiment in onze webshop!

Wil je meer weten of de achtergrond van Guess? Onderstaand geven we een beknopte beschrijving.

De introductie van Guess

Guess, aanbieder van kleding, tassen, schoenen accessoires en meer, is opgericht in het jaar 1970. Destijds waren het de broers Paul en Maurice Marciano die begonnen met verkopen van blauwe spijkerbroeken in een aantal winkels in Frankrijk. Het speciale aan de broeken was dat ze ritsen bij de enkels hadden. Hiernaast werd tijdens de productie een speciale steengewassen techniek gebruikt. Hiermee konden de spijkerbroeken worden voorzien van een zachte laag. Om de broeken herkenbaar te maken, werd op de achterkant het logo van Guess gestikt. In 1981 besloten ze om de complete inboedel te verhuizen naar Los Angelos en een moderne winkel te openen in Beverly Hills. Dit moment wordt gezien als de officiële introductie van Guess.

De ontwikkeling van het merk

Een groot voordeel dat de Paul en Maurice Marciano hadden behaald, is dat hun winkel was gevestigd in de meest bekende wijk van Los Angelos. Beverly Hills staat bekend om haar ‘rich & famous’ en dit zorgde ervoor dat de winkel altijd druk werd bezocht door (rijke) toeristen. Het merk wist zich verder positief te ontwikkelen door een aantal van hun spijkerbroeken te laten opnemen in het assortiment van Bloomingdale’s, een bekende winkel in New York. Hoewel de spijkerbroeken relatief duur waren in vergelijking met Amerikaanse spijkerbroeken, waren ze binnen korte tijd al uitverkocht.

Naast haar winkels in bekende modesteden, heeft Guess haar succes ook te danken aan de onderscheidende marketingcampagnes. Ze kwamen veel in het nieuws door de exclusieve fotosessies die ze hielden voor promotiemateriaal. De modellen werden op een seksuele wijze gefotografeerd in de buitenlucht en dat was voor die tijd vrij ongewoonlijk. Hoewel niet iedereen positief was over deze campagnes, zorgde deze wel voor een enorme stijging van de bekendheid van Guess.