Schoenen van het topmerk Reebok voor verschillende doeleinden

De geschiedenis van Reebok

De geschiedenis van het sportmerk Reebok begon vele jaren terug in het Verenigd Koninkrijk. In 1895 startte Joseph William Foster met zijn zonen in de Engelse stad Bolton een bedrijfje dat zich richtte op het maken van sportschoenen: J.W. Foster and Sons. Het bedrijf behaalde haar eerste grote succes tijdens de Olympische Spelen in 1924, wanneer sportschoenen van het bedrijf werden gedragen door vele atleten. Na vele jaren succes werd de bedrijfsnaam uiteindelijk veranderd in ‘Reebok’, de naam die nog steeds gebruikt wordt. Twee kleinkinderen van de oprichter gingen verder met het bedrijf en droegen veel bij aan de groei van het merk. Het merk maakte internationaal een grote groei doordat tijdens een handelsshow de schoen werd ontdekt door de Amerikaan Paul Fireman. Deze werd in 1979 naar in Amerika gebracht door het introduceren van drie type loopschoenen. Destijds was er al een grote concurrentie tussen Nike, Adidas en Puma en nu kwam ook het merk Reebok erbij. Reebok was één van de duurdere schoenmerken in dit segment.

Reebok bij OTTO

Tegenwoordig is Reebok voornamelijk populair onder sporten als basketbal, baseball en American football. Ze streven er naar om een groter marktaandeel in voetbalschoenen te krijgen, maar dit is een erg moeilijke markt met grote spelers als Nike en Adidas. In 2006 werd de wereldbekende Franse voetballer Thierry Henry het gezicht van Reebok. Dit leidde echter niet tot het gewenste succes.

Zoek je schoenen van het topmerk Reebok? In de collectie in onze webshop vind je verschillende schoenen voor verschillende doeleinden. We bieden bijvoorbeeld loopschoenen, trainingsschoenen, fitnessschoenen, maar ook vrijetijdsschoenen. De schoenen zijn verkrijgbaar in vele verschillende kleuren, dus ze zijn ideaal met je outfit te matchen.

Het logo van Reebok

Voor Nederlanders is de naam Reebok geen vreemd woord, maar dit was het wel voor Engelse oprichters. Het woord is namelijk afkomstig uit de Afrikaanse taal, wat in het Nederlands ‘antilope’ betekent. Het logo van Reebok wordt tegenwoordig gebruikt met de naam in witte letters, maar het merk gebruikt ook een symbool. Eerder waren het twee strepen die elkaar doorkruisten, maar in 1986 kwam er een derde streep bij. Dit wordt ook wel de ‘side stripe – cross check’ genoemd. Net als bij merken als Nike en Adidas wordt deze veel gebruikt als extra herkenning. In 2001 werd de nieuwe collectie ‘S. Carter by Rbk’ geintroduceerd door de rapper Jay-Z. In 2005 werd Reebok overgenomen door Adidas, één van de grootste concurrenten. Het merk wordt tegenwoordig nog wel steeds verkocht onder Reebok of ‘Rbk’.